بهترین پروفیل ترمال بریک

1403-02-04 15:39

برای رسیدن به مشخصات بهترین پروفیل ترمال بریک ابتدا بهتر است کمی به اطلاعات اولیه مربوط به آن بپردازیم .

همانطور که مستحضر هستید آلومینیوم علاوه بر تمام خصوصیات مفیدی که دارد دارای ضریب انتقال حرارتی بالایی تا حدود w⁄m2k 203 می باشد که همین باعث اتلاف انرژی در درب و پنجره های آلومینیومی میشود. آلومینیومی فلز رسانا با ضریب انتقال حرارت بالا می باشد.

ضریب انتقال حرارت برای آلیاژ ۶۰۶۳ آلومینیوم که در تولید درب و پنجره upvc مورد استفاده قرار می گیرد ضریبی بسیار بالا می باشد که برابر است با w⁄m^2k 203 . به همین جهت برای عایق کردن درب و پنجره های آلومینیومی  ازتیغه های پلی آمید در بین پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود که به اصطلاح به این نوع پنجره ها ترمال بریک گفته می شود.

در واقع پلی آمید عایقی است بین جدار بیرون وداخل پنجره که ارتباط بین محیط خارج و داخل را این تیغه قطع می کند.

در بهترین پروفیل ترمال بریک استفاده از این تیغه هادر پروفیل های آلومینیومی، باعث می گردد تا ضریب انتقال حرارت آلومینیوم از ۲۰۳ به میزان زیر ۴ کاهش پیدا کند. در واقع دربهترین پروفیل ترمال بریکپلی آمید رسانایی را در آلومینیوم قطع می کند. در بهترین پروفیل ترمال بریک شکل و نحوه قرار گیری پلی امید و مشخصات پروفیل در تعیین این عدد نقش  بسیار مهمیایفا می کند.

در بهترین پروفیل ترمال بریک تیغه های پلی آمید با استفاده از دستگاه های مخصوص به هر یک از جداره های پروفیل آلومینیوم دوخته می شوند.

دو عامل بسیار مهم در بهترین پروفیل ترمال بریک:

1- دوخت صحیح پلی آمید:

دوخت پلی آمید باید به صورت کاملاً صحیح و توسط دستگاه های مخصوص انجام گیرد که در غیر اینصورت امکان دارد در بعضی از نقاط اتصال تیغه ها با پروفیل آلومینیوم کاملاً قطع شود که این موضوع باعث کاهش مقاومت رسانایی آلومینیوم می شود.

2-مقاومت مکانیکی بازشوها:

در طراحی پنجره جهت تولید باید حتماً به مواردی چون وزن لنگه و عرض و ارتفاع بازشو از پروفیل های مناسب و استاندارد استفاده شود.

دربهترین پروفیل ترمال بریک جهت تست این که تیغه استفاده شده در ترمال بریک کردن پنجره آلومینیومی از نوع پلی آمید است یا pvc بهترین روش این می باشد که تیغه را در مقابل شعله مستقیم قرار دهید، در صورت آتش گرفتن تیغه و استشمام بوی نایلون، تیغه از نوع pvc می باشد، وگرنه به احتمال زیاد تیغه از نوع پلی آمید می‌باشد.

پنجره ترمال بریک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *