اجزای تشکیل دهنده کرتین وال

1403-01-10 12:07
ترنسم

اجزای تشکیل دهنده کرتین وال
سیستم نمای کرتین وال یک پوشش خارجی برای ساختمان هایی می باشد که دیوارهای خارجی آن سازه ای نبوده و تنها جدا کننده داخل و خارج ساختمان به لحاظ حرارتی و شرایط جوی می باشد. با توجه به این نکته که نمای کرتین وال در ساختار سازه ای ساختمان نیست(بدین معنی که نقشی در باربری و تحمل بارهای مرده و زنده سازه اصلی ندارد) در طراحی این سیستم می توان از مصالح سبک استفاده کرد که این امر نهایتا موجب کاهش مجموع بار مرده ساختمان و هزینه ها می گردد.

ترنسم:

در سیستم نماهای کرتین وال نیز به المان های افقی که وظیفه تحمل و انتقال بار به مولیون ها را دارند ، ترنزوم اطلاق می شود. ترنزوم ها به لحاظ ساختار و طرح ظاهری عموما در سیستم ها و برندهای مختلف از یک شکل کلی تبعیت می کنند. تفاوت مولیون و ترنزوم در محفظه زه کشی آب در مولیون می باشد

مولیون:

در سیستم کرتین وال مولیون المان عمودی می باشد که وظیفه آن جداسازی واحد های عمودی یک در، پنجره یا نما می باشد که در عین حال کنترل بار مدول ها و یا ایجاد امکان ایجاد بازشو و نصب یراق آلات را بر عهده دارد همچنین متمحل شدن بار مرده و منتقل نمودن آن به خود سازه از دیگر وظایف مولین ها می باشد.

ترنسم

براکت یا انکر:
یکی دیگر از اجزای کرتین وال ها براکت می باشد که به لحاظ ساختاری انکر ها به سه دسته تقسیم می گردند.
انکر ها به عنوان تکیه گاه برای سیستم کرتین وال عمل می نماید.

الف) انکر های تحتانی

ب) انکر های میانی

ج) انکر های بالایی

 

انکر پایین

اکسپنشن:

پرشر پلیت (Presser Plate) : وظیفه کنترل حرکت سطحی شیشه در سیستم نمای کرتین وال
بر عهده پرشر پلیت می باشد در ادامه مطلب تصویر آن قابل مشاهده می باشد

اکسپشن

کاور کپ :
کاور کپ به منظور پوشش سطح پرشر پلیت و همچنین افزودن طرح معماری و ظاهری متفاوت به خطوط افقی و عمودی نما اضافه می گردد. همچنین می توان از نوعی خاص از کاور کپ های دوکی بعنوان شیدر استفاده نمود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *