انواع شومینه شیشه ایی

1403-02-01 10:35
انواع شومینه شیشه ایی

در طی سالیان دراز شومینه های وسیله ای برای گرم کردن، آسایش و تهیه غذای روازنه بود. امروزه انواع شومینه شیشه ایی به طوری استفاده می شود که بیشتر جذابیت بصری داشته و در فصاهای مدرن به کار می روند.
این وسیله با عناصر مختلفی تزیین می شوند، تا این که بتواند در فضای داخلی به عنوان نقطه کانونی محسوب شود. طبعا شومینه شیشه ای می تواند به طور کامل برای تحریک بصری به خوبی در فضای داخلی کاربرد داشته باشد.

انواع شومینه شیشه ایی

انواع شومینه شیشه ایی می تواند شعله های آتش را به مانند یک قاب نقاشی که متحرک است به نمایش دربیارد. دقت شود که در حال حاضر شومینه های زیادی موجود است که شمارش آن دشوار می باشد. اهتمام به عمل آید.
که شومینه های شیشه ای، بیشتر در آپارتمان ها و خانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. هدفی که این شومینه ها دنبال می کنند، داشتن حس گرمای مناسب و ایجاد فضای دلپذیر می باشد.

انواع سبک شومینه

  1. سبک کلاسیک
  2. سبک معاصر
  3. سبک مدرن
شومینه برقی دیواری شیشه ای
شومینه برقی دیواری شیشه ای

شومینه سبک کلاسیک

در مبحث انواع شومینه شیشه ایی می پردازیم به این سبک که به طور کلی از سنگ یا آجر استفاده می شود. شومینه کلاسیک در انواع شومینه سنتی سوز، برقی است ولی شومینه های سنتی بیشتر به حالت هیزمی هستند. این شومینه های با الهام گرفتن از طبیعت فضایی دلپذیر برای شما ایجاد می کنند.

سبک معاصر

بیشتر شومینه ها در ساخت آن ها از خطوط تیزی استفاده شده است و متریال بیشتر آن ها آجر یا سنگ می باشد. تفاوتی که این سبک دارا می باشد این است که، در ساخت آن ها ظرافت بیشتری به کار رفته است و برای بیشتر خانه های شیک مناسب است

شومینه مدرن

از مزایای این انواع شومینه شیشه ایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.عدم نیاز به اختصاص دادن فضایی مشخص
2.استفاده از متریال با داوم
3.مینیمال بودن شومینه
4. موجب زیبایی دکوراسیون می شود

چگونه شومینه شیشه ایی نقطه کانونی اتاق باشد؟

• نصب روشنایی تاکیدی بر بالای تاج شومینه مدرن
• متعادل کردن شومینه مدرن با یک طراحی هندسی
• نقاشی یا کاشی کاری بر دیوار شومینه با رنگ متضاد و طرح برجسته و خاص
• اضافه کردن یک طاقچه بالای شومینه
• اضافه کردن یک لبه سکو مانند برای نشستن

انواع شومینه مدرن

دسته بندی انواع شومینه شیشه ای (مدرن) براساس موارد زیر می باشد.

1.کاربردی که آنها دارند
2.مکانی که آنها استفاده می شوند
گاهی نیز این اتفاق می افتد که از شومینه برای مصارفی زیبایی و گرم کردن فضا در ساختمان مانند حمام و آشپزخانه، اتاق خواب استفاده می شود.
3.شکل ظاهری آنها
شکل ظاهری این نوع از شومینه های در شکل های گوناگونی مانند: خطی، خارج از مرکز، گرد، دو طرفه و رومیزی است. که انواع شومینه شیشه ای این اشکال را دارا می باشند.
4.متریال به کار رفته در آنها
به جای متریال های سنتی مانند سنگ و آجر در این روش از متریال هایی مانند: فولاد و سنگ و شیشه استفاده می شود. شومینه شیشه ای با محصور کردن شومینه موجب گرم تر شدن محیط می شود.
5. ترکیبی از عوامل بالا

شومینه شیشه ای شیک
شومینه شیشه ای شیک

شیشه مخصوص شومینه

از شیشه ها به عنوان سپرهای شفاف و مقاوم در برابر آتش استفاده می شود و وجود آنها بسیار ضروری است. یکی از مزایای انواع شومینه شیشه ایی این می باشد که در صورت آتش سوزی از سرایت آن ها به دیگر مناطق جلوگیری به عمل می آید.
بنابراین بهترین روش این می باشد که از شیشه مخصوص شومینه استفاده شود که در مقابل آتش مقاومت بسیار زیادی دارد.
از قدیم برای سیستم گرمایشی از کرسی استفاده می کردند، با پیشرفت روز به روز تکنولوژی شومینه گازی، برقی هم اضافه شد. در انواع شومینه شیشه ایی، شیشه از سرایت آتش سوزی به دیگر مناطق جلوگیری می کنند.
این نوع شیشه های از هدر رفتن گرما جلوگیری می کنند، به همان نسبت نیز شومینه مصرف انرژی را کاهش می دهد.

طراحی و انواع شومینه شیشه ای

انواع شومینه شیشه ایی به عنوان تزئینات به کار می روند و آنها نیازی به دودکش ندارند. چرا که در آنها از سوخت های زیستی به کار می رود. که می توان آن را در هر نقطه ای نصب کرد. شومینه های شیشه ای مدرن به دیوار، کف، گوشه و … آویزان می کنند.

چگونه شومینه شیشه ای می‌تواند بازده انرژی را افزایش دهد؟

در واقع شیشه به عنوان دودکش و فضای داخل خانه در نظر گرفته می شود و تا مقدار زیادی کارکرد شومینه را بالا می برد. در حالت شومینه روباز، این شومینه مانند یک پنجره باز عمل می کند.
هنگامی که در زمستان باز می ماند، انواع شومینه شیشه ایی اجازه می دهد تا هوایی که گرم است از دودکش خارج شود. و هنگامی که هوا در تابستان خنک است این کار باعث می شود که این هوا به سمت دودکش فرار کند.

شرح مختصری از شومینه برقی دیواری

شومینه های برقی دمای دوستی داشتنی گرم و ایده آل برای هر یک از اتاق های کوچک و بزرگ شما را فراهم می آورد. تامین سوخت آن از طریق سوخت پاک و برق می باشد و به لحاظ دارا بودن سیستم فن و گرمایش سریع، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.
اگر می خواهید یک شیوه منحصر به فرد برای گرم کردن خانه خود همراه با زیبایی و شکوه را امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما، نصب و راه اندازی شومینه برقی دیواری از بین صدها مدل شیک و زیبا می باشد.
یکی از انواع شومینه شیشه ای می باشد که صدها طرح شومینه مدرن و کلاسیک و سایزهای متعدد شومینه برقی دیواری، نیاز گرمایشی شما را در حد استاندارد پاسخگو خواهد بود و محیط داخلی خانه شما بصورت فیزیکی و بصری تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

چگونه شومینه شیشه ای را تمیز کنیم؟

می توان عنوان کرد که نگهداری از شیشه خیلی آسان می باشد. ولی با گذشت زمان ممکن است شما متوجه برخی کثیفی ها شده باشید. به همین مناسبت ما بر آنیم که برخی راه های تمیز کردن شومینه را شرح دهیم.
اولین راهی که به شما پیشنهاد می دهیم در انواع شومینه شیشه ایی این است که منبع تغذیه را خاموش کنید و اجازه بدهید تا شیشه کاملا خنک شود.
در مرحله دوم درب شیشه ای را باز نمایید و محیط داخل آن را کاملا پاک کنید.
در مرحله سوم یک سطل آب گرم که داخل آن صابون است، آماده کنید و با استفاده از پارچه تمیزی اقدام به تمیز نمودن شیشه ها کنید.

نکته: از پاک کننده‌های الکلی یا شیمیایی برای انواع شومینه شیشه ایی استفاده نکنید زیرا این مواد اغلب قابل اشتعال هستند.

سخن آخر انواع شومینه شیشه ایی

در انواع شومینه شیشه ای می توان عنوان کرد، این متریال علاوه بر گرم کردن منازلتان باعث زیباتر شدن دکوراسیون نیز خواهد شد. به جلوه گذاشتن شعله های زیبای آتش که حاصل سوختن چوب می باشد، طبیعتی بی نظیر به محیط منزل می بخشد.
این امکان بیشتر امکان پذیر است که از شومینه ای استفاده کنید که شیشه دورتادور آن است. نظاره کردن آتش می تواند حس آرامش را در فرد بیدار کند. این شومینه های در محیط های خانگی، اداری، تجاری کاربرد دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *