بازشو کرتین وال

1403-02-01 15:29

بازشو کرتین وال
نمای کرتین وال دیوار شیشه ای می باشد که دارای خاصیت باربری و سازه ای نمی باشد. نمای کرتین وال به غیر از وزن بار مرده ی خود هیچ بار ساختاری دیگری را متحمل نمی شوند و از طریق اتصال به کف و ستون ساختمان بارهای جانبی و باد را به سازه ی اصلی منتقل میکند.
اجزای تشکیل دهنده ی نمای کرتین وال شامل 1- لامل های افقی و عمودی از جنس آلومینیوم می باشد که پس از مشخص شدن اندازه ی قاب شیشه و میزان نیروهای وارده از جمله بار باد و … سطح مقطع مورد نیاز انتخاب میشود 2- شیشه
نمای کرتین وال به دو صورت ساخته و نصب میشود:
نمای کرتین وال استیک stick در این روش ساخت و برش و نصب نمای کرتین وال در محل پروژه صورت میگیرد و پس از ساخت قاب ها شیشه ها در محل روی کار نصب میشود.
– نمای کرتین وال به صورت unitized کلیه قطعات به صورت جداگانه در محل کارخانه ساخته میشود به این صورت که حتی شیشه ها نیز در قاب ها قرار میگیرد و به کارگاه ارسال میشود و به صورت پازل کنار هم چیده میشوند.
در این نما دو نوع بازشو کرتین وال وجود دارد:
– اولین بازشو کرتین وال به سمت بیرون نما به صورت شیب دار میباشد که به آن کلنگی گفته میشود.
– دومین بازشو کرتین وال به صورت موازی با سطح نما به سمت بیرون باز میشود که به آن parallel opening گفته میشود.
تفاوت بازشو پنجره و بازشو کرتین وال در این است که جهت بازشو پنجره ها به داخل ساختمان است ولی در نمای کرتین وال جهت بازشو به سمت خارج از ساختمان است .
از مزایای نمای کرتین وال میتوان سرعت بالای اجرای آن و سهولت در ترکیبب سایر اجزای نما سبک نمودن میزان بار مرده ی ساختمان و افزایش میزان نور ورودی و دید و منظر مناسب را نام برد.
قیمت نمای کرتین وال به عوامل مختلفی از جمله نوع کرتین وال مورد استفاده از نوع پروفیل مصرفی نوع اکسسوری میزان بازشو کرتین وال و یراق مورد استفاده بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *