برج گياهي- شيشه اي

1403-02-06 13:23
 برج گياهي- شيشه اي

 

 
برج گياهي- شيشه اي بر فراز آسمان هاي فرانسه

گروه معماري Edouard Francois فرانسه موفق به رونمايي از ماکت اصلي برج گياهي شيشه اي بر فراز آسمان هاي اين کشور شده اند که تا سال 2012 ميلادي به طور رسمي تکميل شده و به مرحله بهره برداري رسيده است.
اين برج يکي از پروژه هاي بزرگ اکوزيست محيطي در فرانسه محسوب مي شود که مي تواند بيشترين عملکرد مثبت را جهت جلوگيري از انتشار گازهاي گلخانه اي و پاکسازي محيط اطراف خود داشته باشد.
برج گياهي- شيشه اي در هر يک از طبقات خود علاوه بر پنجره هاي شيشه اي، انواع ورقه هاي توري مشبکي را جاي داده است که مي تواند در عبور روشنايي و نور بسيار مؤثر عمل کنند.
همچنين در اين طبقات مشبکي انواع گياهان و درختان کوچک طبيعي به کار گرفته شده که مي توانند در کوتاهترين زمان ممکن بيشترين حجم انرژي هاي طبيعي همچون انرژي خورشيد، باد و آب را در خود جذب کنند.
اين در حالي است که اين انرژي هاي تجديدپذير به راحتي از گياهان و پنل هاي توري و شيشه اي بدنه ساختمان عبور مي کنند و مورد مصرف ساکنان داخلي اين برج قرار خواهند گرفت. ارتفاع اين برج مورب حدود 60 متر است و از 17 طبقه مجزاي گياهي تشکيل شده است. در نهايت مي توان 85 تا 90 واحد مسکوني مستقل را در اين برج جاي داد که اين امر در فضايي به مساحت 9 هزار و 150 متر مربع صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *