ترمال بریک چیست

1403-01-30 13:15

ترمال بریک چیست؟

 همانطور که می دانیم ۹۰% درب و پنجره را شیشه تشکیل میدهد که در صورت استفاده از شیشه های دوجداره ماشینی می توان ۹۰% عایق بندی پنجره را تضمین نمود. که درصورت ساخت صحیح و استفاده از درزگیر و لاستیک های مناسب و با کیفیت از اتلاف انرژی درب و پنجره تا %5 جلوگیری نموده و پنجره هوابند خواهد بود. لازم به ذکر است که  فقط ۵% از عایق بندی پنجره مربوط به سطح پروفیل آلومینیوم می باشد که در سال های اخیر وارد کنندگان و تولید کنندگان پنجره PVC برای تبلیغات و فروش بیشتر محصول خود دست روی همین ۵% از سطح پنجره گذاشتند واعلام نمودند که پنجره های آلومینیومی عایق حرارتی مناسبی نمی باشد درحالی که این تفکر کاملا اشتباه بود زیرا فقط ۵% از سطح پنجره را پروفیل آلومینیوم تشکیل میدهد(۹۰% شیشه می باشد) که این ۵% قابل چشم پوشی است ولی با این حال متخصصین صنعت آلومینیوم برای رفع این مشکل هم به دنبال راه حل آن بودند که حاصل آن طراحی نوع جدیدی از پروفیل آلومینیوم به نام ترمال بریک بود.

 پروفیل های ترمال بریک توسط یک عایق پلی آمیدی که در وسط دو فریم داخلی وخارجی قرار میگیرد به هم با دستگاه پرس متصل می شوندو در نهایت به آن پروفیل ترمال بریک می گویند.

 کلمه Thermal Break یعنی شکست حرارتی که در این سیستم به دلیل شکست حرارتی و جلوگیری از انتقال حرارت این عنوان به آن گفته می شود.

نکته ی قابل توجه در سیستم درب و پنجره ترمال بریک همسویی ضریب انبساط طولی پلی آمید با آلومینیوم در شرایط جوی متفاوت می باشد. به طوری که از طریق پروفیل آلومینیومی چارچوب یا لنگه هیچگونه انتقال حرارتی انجام نمی شود و در نهایت باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی می گردد.

از مزایای این تیغه پلی آمیدی بالابودن استحکامدر برابر اشعه UV و طول عمر بالامی باشد.

 در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸ % کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و ۳۲ % کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما ، ۲۸ % کاهش مصرف سوخت ، ۲۰ % کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه سیستم تهویه و به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *