تفاوت آلومینیوم ترمال و نرمال

1403-02-01 11:17
مجری پنجره لیفت در جردن

تفاوت آلومینیوم ترمال و نرمال 

برای توضیح تفاوت آلومینیوم ترمال و نرمال بهتر است توضیح جزئیات آنها بپردازیم تا این تفاوت به صورت ملموس تر قابل درک باشد. اما در ابتدا به توضیح مختصری در رابطه با پروفیل آلومینیوم میپردازیم:

عنصر آلومینیوم به دلیل شکل پذیری بسیار خوبی که دارد از گذشته تا به امروز در صنایع بسیاری مورد استفاده قرارگرفته است.

اما این پروفیل از آنجایی که دردسته فلزات میباشد، از این خاصیت که رسانای خوبی به لحاظ گرمایی و انتقال انرژی می باشد نیز مستثنی نیست.  

تا اینکه محققین با توجه به نیاز های موجود تصمیم به تغییراتی در آن گرفتند تا این مشکل را حل کنند و در نهایت به پروفیل هایی با نام ترمال بریک رسیدند.

یکی از موارد استفاده پروفیل ترمال در ساخت پنجره ترمال بریک می باشد.

بهترین درب و پنجره آلومینیومی

برای آشنایی بیشتر با انواع پنجره های کشویی و لولایی اینجا کلیک کنید 

نقش پلی آمید در کنار آلومینیوم:

اینگونه که با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های خاص اقدام به دوخت یک لایه پلی آمید در بین دو لایه آلومینیوم نمودند که در نهایت پروفیل های ترمال بریک طراحی شدند. این موضوع شاخص ترین تفاوت آلومینیوم ترمال و نرمال است.

(پلی آمید یک مولکوب از زنجیره آمید است  که هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی یافت میشود. و به دلیل دوام و مقاومت بالا در صنایع بسیار زیادی از جمله :خودرو سازی، پارچه، صنایع برق، موکت، لباس های ورزشی و …. کاربرد دارد.)

پروفیل دو رنگ :

تفاوت آلومینیوم ترمال و نرمال به لحاظ رنگ پذیری یکی از مواردی است که در انتخاب رنگ در طراحی تأثیر گذار است.

به همین دلیل در پروفیل های آلومینیوم نرمال به دلیل استفاده از قاب یک تکه امکان استفاده از دو رنگ متفاوت در اطراف پروفیل وجوذ ندارد اما در پنجره های ترمال بریک به دلیل وجود پروفیل های 2 تکه، امکان استفاده از دو رنگ در قسمت خارجی و داخلی فریم کاملا میسر میباشد.

امیدواریم با توضیحات مختصری که داده شد توانسته باشیم اندکی در درک تفاوت آلومینیوم ترمال ونرمال شمارا یاری نموده باشیم.جهت اطلاعات بیشتر، گروه مهندسی شرکت آسمان با بهره مندی از بهترین پروفیل های روز دنیا در تمام روز های هفته در ساعات اداری پذیرای مشاوره و ارائه خدمات به بهترین شکل به شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *