تفاوت نماي کرتين وال و فريم لس

1403-02-04 22:34
نمای کرتین وال تهران

تفاوت نماي کرتين وال و فريم لس

در ابتدا به به صورت کاملا ساده مي توان گفت که اصلي ترين تفاوت نماي کرتين وال و فريم لس در نگاه اول و از نظر ظاهري ديده نشدن لامل ها در نماي خارجي مي باشد که در واقع يک سطح کاملا يکپارچه از شيشه در مقابل چشم ناظر نمايان مي شود.
به صورت تکميل تر مي توان گفت که نماي فريم لس نمايي است که بيشترين متريال موجود در ساختار آن شيشه مي باشد که روي لامل هاي آلومينيومي نصب شده است و اين موضوع را در مقايسه با نماي کرتين وال مي توان تفاوت این  سیستم و فريم لس به لحاظ ساختاري دانست. .

 قیمت نمای کرتین وال و عوامل موثر بر آن

میزان دریافت نور

از ديگر مواردي که در مورد تفاوت سیستم فوق  و فريم لس مي توان نام برد ، بيشترين دريافت نور در طول شبانه روز در نماي فريم لس هست که که علاوه بر اين زيبايي خاصي هم به نما مي بخشد.

بازشو در نمای کرتین وال و فریم لس

طراحی نمای کرتین وال
طراحی نمای کرتین وال

 

در قسمت بازشو ها نيز در نماي فريم لس بازشو کاملا از نماي بيروني مخفي بوده که اين خود به تنهايي مورد قابل توجهي از نظر طراحان نما و ديد بيننده به لحاظ زيبايي و تفاوت سیستم مذکور و فريم لس مي باشد که در نماي کرتين وال علاوه بر نمايان شدن خطوط عمودي و افقي لامل هاي آلومينيومي ، در قسمت بازشو ها، فريم بازشو نيز نمايان مي باشد.

نصب نمای کرتین وال و فریم لس

همچنين تفاوت نماي کرتين وال و فريم لس در نصب فريم ها به دليل اينکه در سيستم کرتين وال نياز به نصب پرشين پلت و فيس کپ از نماي بيرون مي باشد انجام کار سختر مي باشد اما در مرحله شيشه اندازي در نماي فريم لس اجراي کار براي نصاب مشکل تر است و نياز به دقت بالاتري نسبت به نماي کرتين وال دارد.

فایده های نمای کرتین وال
فایده های نمای کرتین وال

قیمت نماي کرتين وال و فريم لس

لازم بذکر است که تفاوت این سیستم  و فريم لس به لحاظ قيمت شايد اين گونه به نظر آيد که سیستم فوق  به دليل استفاده بيشتر از متريال آلومينيومي قيمت بيشتري داشته باشد اما اگر بخواهيم به صورت کلي اين دو را مقايسه کنيم در نماي فريم لس به دليل استفاده از شيشه هاي خاص به نام يوچنل که قيمت به مراتب بالاتري نسبت به شيشه هاي دو جداره معمولي دارند باعث شده تا قيمت نهايي نماي فريم لس به مراتب ازاین سیستم بيشتر باشد.

در آخر شايد اين جمله معروف در ذهن شما تداعي گر تفاوت این سیستم و فريم لس باشد که مي گويند هرچه ساده تر زيباتر که در واقع مي توان گفت در تمامي صنايع در عصر مدرنيته ديده مي شود که نظر جامعه به اين سو گرايش و توسعه يافته است.

اگر سوالات بیشتری دارید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *