خواص و تاریخچه تولید پنجره های آلومینیومی ترمال بریک

1403-01-10 01:31

خواص و تاریخچه تولید پنجره های آلومینیومی ترمال بریک:

به دلیل آنکه آلومینیوم یک رسانا یا هادی فوق العاده است، عملکرد حرارتی آن ضعیف است . در پنجره های آلومینیومی نرمال هیچ عایقی برای جلوگیری از هدر رفت گرما و انرژی به قاب بیرونی پنجره وجود ندارد.

برای مقابله با این نقیصه، پروفیل آلومینیوم باید از طریق فرایندی به نام “Cut and Pour” به دو بخش مجزا تقسیم گردند, بدین ترتیب که دو نیمه پروفیل به همراه یک پلیمر به عنوان شکست حرارتی به یکدیگر متصل و چفت گردند.در ابتدا از پلی اورتان جهت شکست حرارتی پنجره های ترمال بریک استفاده می گردید که ماده ای  بسیار مفید و با دوام است و هنوز هم برای تولیدات  بسیار از فوم انعطاف پذیر صندلی گرفته تا چرخ های غلتکی استفاده می شود.   اما این ماده با  خواص و مقاومت  آلومینیوم مطابقت نداشت. بنابراین از ترکیبات بسیار پایین پلی اورتان استفاده می شد و عملکرد واقعی در عایق سازی صورت نمی پذیرفت. همچنین استفاده از این نوع شکست حرارتی موجب شد که پروفیل استحکام و سفتی خود را از دست بدهد.

امروزه ، به لطف پیشرفت در طراحی و ساخت در و پنجره آلومینیوم و همچنین پیشرفت در تکنولوژی پلیمر, روند استفاده از در و پنجره های حرارتی آلومینیوم بسیار موثر و چشمگیر است.در حال حاضر پروفیل آلومینیومی در دو بخش تولید شده و به گونه ای  طراحی گشته اند که در محصول نهایی به طور کامل چفت یا دوخت گردند.موادی  که امروزه جهت شکست حرارتی استفاده می گردد, یک پلی آمید با قدرت بالا است که خواص و مقاومت خود را به آلومینیوم گسترش می دهد. شکست حرارتی یا پلی آمید به صورت مکانیکی به بخش های پروفیل متصل گشته است تا سختی و استحکام پروفیل آلومینیوم را حفظ کند. اکنون عایق حرارتی و عملکرد حرارتی پنجره های آلومینیوم ترمال بریک چندین برابر بیشتر از گذشته است. علاوه بر آن هر نیمی از پروفیل می تواند به طور جداگانه رنگ آمیزی شود و سپس به آسانی در دو طرف عایق حرارتی قرار می گیرد. بنابراین استفاده از رنگ دوگانه در قابه داخلی و خارجی پنجره های آلومینیومی بسیار ساده و کم هزینه می باشند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *