دیتیل کرتین وال

1403-02-06 11:07

دیتیل کرتین وال شامل اجزای خاصی است که باتوجه مشخصات هر پروژه دیتیل خاصی لازم می شود.در ادامه به توضیح مهمترین اجزای دیتیل کرتین وال خواهیم پرداخت:

لامل عمودی:

یکی از اجزا یا دیتیل کرتین وال که مهمترین قسمت سازه کرتین وال را تشکیل می دهد لامل های عمودی هستند . این قسمت از کرتین وال بار اصلی سازه را متحمل می شود به زبان ساده تر همانند سازه اصلی یک بنای فلزی نقش ستون های سازه را ایفا می نماید.

لامل های عمودی در اندازه های مختلفی موجود است که بسته به ارتفاع مورد استفاده که میزان فشار باد و وزن آن تغییر می کند، هر چه این بار و فشار بیشتر شود اندازه لامل ها هم در طول و عرض افزایش خواهد یافت تا جواب گوی نیروهای وارده باشد.
همین موضوع سبب شده تا در طراحی با دیتیل کرتین وال در مقاطع مختلفی روبرو شویم.

لامل افقی:

دومین جزء اصلی در دیتیل کرتین لامل های افقی هستند که به صورت افقی در بین دو لامل عمودی در فواصل دلخواه قرار میگیرند.به این لامل ها ترنزوم نیز می گویند.

این لامل ها هم همانند لامل های عمودی در اندازه های مختلفی موجود هستند که معمولا در ابعاد لامل عمودی یا کوچکتر هستند. نیرو های وارده به این جزء همان طور که قبلا هم گفته شد همانند یک سازه فلزی به اجزای عمودی انتقال می یابند.

کاور کپ:

کاور کپ یا در پوش در در دیتیل کرتین وال بیشتر جنبه زیبایی دارد و همان طور که از اسمش هم پیداست درپوشی بر روی نمای بیرونی المان های عمودی و افقی در دیتیل کرتین وال می باشد.

لازم بذکر است که در دیتیل کرتین وال به صورت فریم لس این جز کاملا حذف گردیده و فقط چسب سیلیکون استراکچر از بیرون دیده می شود و به همین دلیل هم به آن فریم لس می گویند.

شیشه دو جداره:

شیشه در دیتیل نمای کرتین وال را می توان تنها عضو شفاف کرتین وال نام برد. شیشه های دو جداره در ابعاد و مقاطع مختلفی در کرتین وال قابل اجرا هستند.

این عضو شفاف سبب شده تا نور و روشنایی در بیشترین حد ممکن در طول شبانه روز در اختیار افراد قرار بگیرد. البته در مواردی هم به سبب کاربری خاص فضای داخلی از شیشه های رنگی ، لمینیت یا سکوریت هم استفاده می شود.

شرکت آسمان با تجربه سال های بسیار در این عرصه آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

پنجره های ترمال بریک نسل جدید پنجره های ساختمان هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر روی پنجره ترمال بریک کلیک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *