روش اجرای نمای کرتین وال

1403-01-09 23:38

 detail یا جزئیات ساخت و اجرای نمای کرتین وال و همچنین متریال تشکیل دهنده نمای کرتین وال آلومینیومی به شرح زیر میباشد :
1- زیرسازی : نمای کرتین وال که با کارکرد یک پرده شیشه ای بر روی نمای اصلی ساختمان نصب و حکم یک دیوار حائل را بین فضای داخل و خارج ساختمان ، نیز ایفا می کند ؛ مسلما نیازمند یک زیر ساخت مستحکم و مهندسی است که بتواند علاوه بر تحمل وزن خود نما که گاها تا 200 کیلوگرم در مترمربع خواهد بود ؛ مقاومت های لازم را در مقابل عوامل جوی ، همانند زمین لرزه و فشار باد و بارش برف و باران و … نیز دارا باشد .

لذا لازم است ابتدا نسبت به نقشه برداری و تهیه نقشه اجرایی با محاسبات کامل استاتیکی و مشخص کردن تمامی جزئیات اقدام و سپس زیر سازی فلزی مناسبی را در تمامی سطح نما جهت نصب براکتهای نگهدارنده انجام گردد . بدیهی است که نصب و اجرای المانهای فلزی افقی و عمودی بر اساس نقشه های نمای کرتین وال ، میبایستی از تراز افقی و شاقول عمودی برخوردار باشد و اجرا وکنترل آن در تمام مدت اجرا با دوربین مهندسی انجام گردد .
لازم به ذکر است که تمامی متریال فلزی حتما میبایستی با پوشش گالوانیزه و یا ضد زنگهای قوی و رنگهای اپوکسی کاملا ضد آب گردد .

2- براکتهای نگهدارنده المانهای نمای کرتین وال با دو ساختار نبشی ال و نبشی دوبل در دو متریال آهنی و آلومینیومی تولید میگردد . بالهای این براکتها با تعبیه سوراخهای بیضی شکلی در ابعاد 40×10 میلمتر قابلیت پیچ و مهره شدن قابل رگلاژ به زیرسازی فلزی و همچنین المانهای عمودی نمای کرتین وال را داراست .
قطعا استفاده از براکتهای آلومینیومی از هر نظر بهتر از مشابه آهنی آن است ؛ ولی در صورت استفاده از براکتهای آهنی پروسه کاورینگ ضدزنگ آن الزامی است . در ضمن مابین براکتها و لاملهای آلمینیومی نمای کرتین وال استفاده از اسپیسرهای لاستیکی مخصوصنیز الزامی است .

3- لاملهای عمودی پس از برش و لقمه بندی و نصب لاستیکهای آب بندی و هوابندی و شیشه و اکسوسوری های لازم ، بر اساس detail اجرایی در جایگاه خود (داخل براکتها)جاسازی و توسط پیچ و مهره های استیل یا گالوانیزه نصب و با فاصله هایی که در نقشه پیشبینی گردیده ، کنار هم قرار میگیرند . بدیهی است که تراز افقی و شاقول عمودی تمامی لاملهای عمودی هنگام نصب میتواند کمک بسیاری در نصب راحت تر لاملهای افقی داشته باشد .

4- لاملهای افقی که قبلا برش و دو طرف آن برای جاگیری بین دو لامل عمودی جاساز شده اند ، به کمک لقمه های کشویی که در دو طرف آن داخل دهنه لامل تعبیه گردیده در غلاف لقمه لامل عمودی جاگرفته و با اندک فشاری از روبرو به صورت ریلی جا رفته و از دو طرف روی لامل عمودی پیچ میگردد . لاملهای افقی چون برای نصب سوار لاملهای عمودی میگردند ؛ در نماهای همسطح از داخل بین 6 تا 8 میلیمتر عمق بیشتری را دارند . طبعا از نمای بیرون هم به همان اندازه از المانهای عمودی جلوترند که برای همسطح کردن نمای بیرون که برای نصب شیشه الزامی است از لاستیک شیشه لاغرتری استفاده میشود . لذا لاستیکهای شیشه لاملهای افقی همیشه بین 6 تا 8 میلیمتر از لاستیکهای لاملهای عمودی لاغرترند .

5- پس از نصب کامل نما ، کنترل تراز و شاقول نهایی انجام و پس از اطمینان از اجرای صحیح ، مراحل شیشه اندازی و نصب پرشین پلیت و کاور کپ انجام میگردد . برای اینکار هر شیت شیشه دوجداره ساخته شده از بیرون در جایگاه خود قرار داده شده و با تعبیه تاکوزهای آلومینیومی و PVC مخصوص ، و اطمینان از فرم قرار گرفتن صحیح شیشه پرشین پیت نصب و در مرحله آخر نیز کاورکپ (درپوش) نصب میگردد .

پنجره ترمال بریک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *