روش نصب ورقهای کامپوزیت و مزایای ورق کامپوزیت

1403-01-10 09:51

به دو دسته روش ثابت و روش ریلی تقسیم بندی می شود

1- روش ثابت Fixing : در این روش، ورقها پس از برش و خم با استفاده از پیچ یا پرچ وبا استفاده از نبشی های آلومینیومی بطور ثابت به زیر سازی فلزی متصلمی شوند.

2- روش ریلی Hanging : در این روش، ورقها با استفاده از شیارهای تعبیه شده، بصورت ریلی بر روی پروفیل‌های مخصوص آلومینیومی نصب می گردند. در این حالت به علت عدم استفاده از پیچ یا پرچ، سرعت کار بالارفته و امکان جدا سازی و تعویض هر یک از قطعات بصورت جداگانه وجود دارد. به علت استفاده ازپروفیل‌های ناودانی شکل ، دیگر نیازی به آب بندی نما نیست.

 

فواید استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم 

به غیر از بحث زیبایی و  تنوع  در اجرا و کیفیت متفاوت کامپوزیت آلومینیومی به طور خلاصه از 2 منظر وجه تمایز بین این محصول و سایر مصالح نماسازی رایج وجود دارد.

اولین و مهمترین امتیاز ورق کامپوزیت وزن سبک آن است که باعث سبک شدن وزن ساختمان میگردد. و در نتیجه کمک قابل توجه به سبک سازی ساختمان میکند.
کاهش وزن لرزه ای ساختمان منجر به کاهش نیروی برش پایه و در نتیجه کاهش نیروی زلزله در محاسبات سازه ای می گردد. به طوری که در نتیجه این امر المانهای سازه ای ساختمان اقتصادی تر و بهینه تر طرح می شود که در واقع این امر جدا از مسئله خطر زلزله باعث سبکتر شدن مقاطع سازه ای می گردد .

همچنین به دلیل نصب یک اسکلت فلزی به ساختمان برای نصب این ورق ها نمی توان از تأثیر مطلوب این اسکلت به عنوان میان قاب ها صرف نظر نمود.

 وجه تمایز دیگر این محصول از لحاظ مبحث 19 مقررات ملی می باشد که به دلیل وجود لایه پلی اتیلن و آب بند بودن این محصول در کنار وجود هوای محبوس بین ورق وساختمان یک عایق حرارتی و صوتی پیرامونی ساختمان بوجود می آید که تأثیر آن بسیار مطلوب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *