شیشه فریم لس نما

1403-01-31 17:46
شیشه فریم لس نما

شیشه فریم لس نما

شیشه فریم لس نما با توجه به این که برای نمای فریم لس استفاده میشود، دارای خصوصیات خاصی می باشد . از نوع خود شیشه، تا نوع نصب این شیشه ها، کاملا با دیگر شیشه های دوجداره متفاوت می باشد. در ادامه برای درک بهتر این نوع نمای کرتین وال به توضیح بیشتر این موضوعات خواهیم پرداخت.

نوع شیشه فریم لس نما :

برای نمای فریم لس شیشه های دوجداره به دو صورت تولید می شود یکی به صورت u-channel و یکی به صورت step-unit که هرکدام خصوصیات خاص خود را دارند که در طراحی و نصب نمای فریم لس بی تأثیر نخواهد بود.
شیشه های u-channel یکی از انواع شیشه فریم لس نما هستند که به دلیل استفاده از اسپیسر u شکل بین دو شیشه، به این نام شناخته می شوند و به نسبت سایر شیشه های دوجداره، به دلیل خاص بودن این اسپیسر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
شیشه های step-unit یکی دیگر از انواع شیشه فریم لس نما هستند که تفاوت این نوع شیشه با شیشه های دوجداره معمولی در این است که، در این نوع شیشه فریم لس نما، شیشه بیرونی ابعاد بزرگتری به نسبت شیشه داخلی دارد.

شیشه فریم لس نما

نصب شیشه فریم لس نما :

نصب شیشه فریم لس نما با توجه به نوع شیشه که در بالا هم توضیح داده شد متفاوت می باشد.
برای نصب شیشه های u-channel به اتصالات پروانه ای نیاز است که معمولا در هر بیست سانتی متر، بین دو شیشه فریم لس نما، که در کنار یکدیگر قرار میگیرند استفاده می شود . این اتصالات، دو شیشه را فیکس نموده و سپس فضای باقی مانده با چسب استراکچر مرغوب، پر می شود. به این صورت یک نمای کاملا شیشه ای یکپارچه خواهیم داشت.
اما در شیشه های step-unit این اتصالات وجود ندارند و شیشه فریم لس نما، یا با چسب استراکچر فیکس میشود، یا در حالت زهواردار با نصب زهوار، شیشه فریم لس نما فیکس میگردد.
در اینجا لازم به ذکر است که، شیشه های فریم لس نما در ابعاد بزرگ نیز قابل اجرا هستند اما باید فراموش نشود که حتما به صورت سکوریت یا لمینیت باشند، تا در صورت بروز حادثه از ریزش شیشه ها جلوگیری شود.
همچنین باید بدانید که شیشه فریم لس نما به دلیل اینکه سازه نماهای شیشه ای، به صورت تقریبا مجزا از سازه اصلی ساخته و نصب می شود، در مقابله با نیروی زلزله و عوامل طبیعی جوی، همچون نیروی باد، در صورت محاسبه استاتیکی درست، در ارتفاعات مشکلی نخواهند داشت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *