شیشه فریم لس

1403-02-01 15:17

ابتدا به زبان ساده نمای فریم لس را اینگونه می توان توصیف کرد که نمای فریم لس یکی از انواع نماهای شیشه ای می باشد که شیشه فریم لس در نما ظاهری کاملا یکپارچه با شیشه از خود نشان می دهد.

انواع شیشه های فریم لس

 

انواع شیشه های فریم لس به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

 

شیشه های فریم لس u-channel 

در نمای فریم لس u-channel دو لایه شیشه با اسپیسر u شکل در مابین، شیشه های نمای فریم لس را تشکیل میدهند که این نوع شیشه یکی از انواع پر کاربرد انواع شیشه فریم لس است. این نوع شیشه ها به دلیل اسپسر خاصی که دارند به نسبت شیشه های دو جداره معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند و در کارخانه به صورت کاملا صنعتی تایل های اندازه گیری شده تهیه می شوند و در پروژه بر روی لامل های آلومینیومی با چسب سیلیکون استراکچر نصب می شوند سپس با اتصال های پروانه ای تقریبا در هر 20 سانت کاملا فیکس می شوند وبعد فضای خالی مابین شیشه ها از بیرون با چسب سیلیکونی پر خواهد شد. در واقع همانطور که قبلا هم گفته شد از جانب دید ناظر هیچ فریم آلومینیومی دیده نخواهد شد.

شیشه های فریم لس step-unit 

در نمای فریم لس step-unit دو لایه شیشه با این تفاوت موجود است که لایه بیرونی ابعاد بزرگ تری دارد به این صورت که شیشه بروی لامل با چسب یا زهوار مخصوص فیکس می شود و مانند سیستم u-channel فضای بین دو قاب شیشه با چسب سیلیکونی مخصوص پر خواهد شد. اگر نخواهیم زهوار دیده شود و در واقع زهوار نداشته باشد شیشه ها باید در کارخانه با چسب استراکچر بر روی فریم نصب شوند و سپس به صورت آماده به مرحله پروژه انتقال یابند.

محل اجرای انواع شیشه فریم لس 

شیشه های u-channel برای قسمتهای فیکس کاربرد دارند و برای بازشو ها از سیستم step-unit استفاده می شود. گرچه در سیستم فریم لس کاسکت از شیشه فریم لس step-unit برای هم قسمت فیکس و هم بازشو استفاده می شود به صورتی که به راحتی با اضافه کردن یراق آلات مربوطه می توان فریم را به بازشو تبدیل کرد.

نصب شیشه فریم لس

نصب شیشه فریم لس u-channel به دلیل استفاده از اتصالات پروانه ای از سیستم step-unit راحت تر است .البته لازم به ذکر است که سیستم step-unit اگر با زهوار انجام شود نصب خیلی مشکلی ندارد. همچنین سیستم شیشه فریم لس step-unit به دلیل استفاده از چسب بیشتر از سیستم u-channel محکمتر است.
شیشه های فریم لس محدودیت ارتفاعی ندارند ولی در ارتفاعات زیاد با توجه به محاسبات استاتیکی و فشار هوا وباد ممکن است لازم باشد از شیشه های با ضخامت بیشتری استفاده گردد.

قیمت شیشه فریم لس

به لحاظ قیمت این دو سیستم شاید خیلی تفاوتی نداشته باشند زیرا در سیستم u-channel به دلیل استفاده از اسپیسر خاص u شکل قیمت شیشه به نسبت بالاتر است و در سیستم step-unit به دلیل متریال بری بیشتر قیمت بالا میرود که در مقایسه با یکدیگر چندان تفاوت چشم گیری ندارند.

شرکت آسمان با گروه مهندسی متخصص و با تجربه آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی ، تولید و نصب سیستم نمای فریم لس برای مشتریان عزیز می باشد.

پنجره ترمال بریک  ،   نمای کرتین وال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *