طراحی نمای شیشه ای ساختمان

1403-02-05 16:34
طراحی نمای شیشه ای ساختمان

طراحی نمای شیشه ای ساختمان

در گذر زمان طراحی ساختمان دستخوش تغییرات بسیاری گشت که از جمله مهمترین این تحولات، در نمای ساختمان کاملا محسوس است. بشر به مرور زمان برای جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین استفاده حداکثری از انرژی های طبیعی، عناصر شفاف موجود در نمارا افزایش داد که این موضوع منجر به طراحی نمای شیشه ای ساختمان در ابعاد و اشکال مختلف گردید.

"طراحی

در طراحی نمای شیشه ای ساختمان عوامل بسیاری همچون جزئیات فنی ، ابعاد و ارتفاع ، نوع کاربری و بسیاری موارد دیگر برای رسیدن به یک طراحی درست تأثیر گذار هستند. در ادامه به توضیح برخی از این موارد میپردازیم :

نوع کاربری :

یکی از مواردی که در طراحی نمای شیشه ای ساختمان به عنوان اولین قدم برای یک طراح محسوب می شود طراحی بر اساس نوع کاربری می باشد. بدین معنا که با توجه به نوع کاربری طراحی نما صورت میگیرد.
همچنین برای یک ساختمان مسکونی، میزان استفاده از بازشو ها و قسمت های شفاف به دلیل حفظ حریم هر واحد، بسیار کمتر از یک ساختمان اداری یا تجاری می باشد. از این رو در بناهای تجاری و اداری نمای کرتین وال ، فریم لس ، اسپایدر و بسیاری دیگر از این نما های شیشه ای دیده می شود.

ابعاد و ارتفاع طراحی :

ابعاد و ارتفاع فضای طراحی، در طراحی این نما ساختمان بسیار مهم می باشد . در هر نمای شیشه ای، محاسبات طراحی، با توجه به ابعاد و ارتفاع طراحی شده و فضای موجود برای نصب نمای کرتین وال یا فریم لس
انجام می شود. بدین صورت که همان طور که می دانید نما های شیشه ای معمولا به صورت یک سازه مجزا ساخته می شوند و برای مقاومت در برابر نیروهایی همچون زلزله و عوامل جوی تأثیر گذار، لازم است تا محاسبات و طراحی این نما در  ساختمان به صورت کاملا دقیق و مختص هر پروژه ای، جداگانه محاسبه و طراحی گردد.

جزئیات فنی طراحی نمای شیشه ای  :

منظور از جزئیات فنی در این قسمت بررسی قسمت هایی همچون نوع بازشو ها و محدودیت های فضای طراحی و حتی سلیقه کارفرما می باشد . این موارد با این که در نگاه اول ساده به نظر میرسند، اما باید بدانید که با تغییر هر یک از موارد گفته شده، کل طراحی و محاسبات استاتیکی پروژه باید از ابتدا انجام شود.
با توجه به موارد گفته شده، کاملا مشخص است که طراحی این نما  ساختمان نیازمند یک مجری مجرب ، با تجربه و متخصص در نما های شیشه ای می باشد.
گروه مهندسی آسمان با سالها تجربه و کادری حرفه ای، آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمات برای طراحی ، تولید و نصب انواع نماهای شیشه ای خدمت شما سازندگان و مشتریان ارجمند می باشد.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «طراحی نمای شیشه ای ساختمان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *