طریقه نصب شیشه فریم لس

1403-01-31 05:34
طریقه نصب شیشه فریم لس

شیشه های فریم لس به طور کلی به دو دسته u-channel و step-unit تقسیم میشوند. که برای توضیح طریقه نصب شیشه فریم لس لازم است ابتدا به توضیح مختصری در مورد این دو نوع شیشه بپردازیم.

طریقه نصب شیشه فریم لس

شیشه فریم لس u-channel

این نوع شیشه در واقع به دلیل اسپیسر u شکلی که دارد به این نام شناخته میشود . این شیشه ها به دلیل اسپسر خاص و شرایط خاص تولید دارای قیمت نسبتا بالایی هستند. شاید بپرسید که چرا از اسپسر u شکل استفاده میشود ؟ دلیل این موضوع این است که در نصب این شیشه ها برای مهار شیشه ها باید از اتصال های پروانه ای استفاده کرد که در ادامه به توضیح بیشتر طریقه نصب شیشه فریم لس خواهیم پرداخت.

 

پنجره ترمال بریک

شیشه فریم لس step-unit 

تفاوت شیشه step-unit با شیشه u-channel در دو موضوع است، یکی ابعاد شیشه و دیگری نوع اسپسر شیشه می باشد. ابعاد شیشه فریم فریم لس step-unit به صورتی است که اندازه شیشه بیرونی از داخلی بزرگ تر است به صورتی که با چسب استراکچر به پروفیل متصل میگردد. که این موضوع طریقه نصب شیشه فریم لس در این حالت را سخت تر کرده است. در ادامه به توضیح مفصل تر طریقه نصب شیشه فریم لس در حالت step-unit خواهیم پرداخت. اسپسر شیشه فریم لس step-unit به مانند شیشه های دو جداره معمولی است و مثل شیشه های فریم لس u-channel دارای اسپیسر u شکل نمی باشد.
لازم بذکر است که اکسسوری های نصب این دو نوع شیشه به دلایلی که گفته شد متفاوت می باشد.

طریقه نصب 

برای نصب شیشه های فریم لس اول این که شیشه ها از نوع u-channel هستند یا step-unit مهم است زیرا همانطور که قبلا گفته شد ابعاد شیشه و اسپیسر های متفاوتی دارند که این موضوع سبب شده که دیتیل اجرایی آنها هم متفاوت باشد.
در شیشه های u-channel پس از قرار گیری شیشه بر روی پروفیل های آلومینیومی چسب سیلیکون استراکچر زده میشود و سپس با قرار داد اتصالات خاصی به نام اتصالات پروانه ای در فاصله های تقریبا در 20 سانتی متر در بین دو شیشه کنار هم شیشه ها به لامل ها فیکس میشوند و سپس برای پر کردن فضای خلی باقی مانده مجدد از چسب سیلیکونن استفاده میشود.
در شیشه های step-unit دیگر چنین موضوعی وجود ندارد و شیشه از بیرون با چسب سیلیکونی استراکچر و یا با استفاده از زهوار زهوار مخصوص این سیستم فیکس خواهد شد.

1 دیدگاه دربارهٔ «طریقه نصب شیشه فریم لس»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *