فوم های پلی اورتان ساختمان و کاربردهای آن

1403-02-05 16:30

فوم های پلی اورتان ساختمان و کاربردهای آن:               

امروزه صنایع ساختمانی همگام با توسعه و پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. مهندسین و کارفرمایان در تلاش هستند تا ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ها، شرایط لازم را برای ایجاد امنیت و ارامش بیشتر مصرف کنندگان فراهم سازند.
ورود فوم های پلی اورتان به صنعت ساختمان تحول عظیمی به شمار میرود. بر اساس تحقیقات دپارتمان انرژی آمریکا، حدود 40% از اتلاف انرژی در منازل از طریق درب ها ، دیوارها و پنجره ها صورت میگیرد. که استفاده از فوم های پلی اورتان سبب میشود این اتلاف انرژی تا حدود 50 درصد در مقایسه با مصالح سنتی کاهش یابد این گروه از فوم ها عایق های مناسبی رد برابر گرما و سرما به شمار میآیند و این امر سبب کاهش مصرف انرژی و به تبع آن کاهش هزینه ها میشود. سبک بودن فوم ها از دیگر مزیت هایی است که فعالان عرصه ساختمان را علاقه مند به استفاده از این محصول در تکمیل پروژه های ساختمانی خویش میکند، وزن پایین فوم های پلی اورتان بار مرده ساختمان را کاهش میدهد.
نفوذ رطوبت به ساختمان از جمله عواملی به شمار میآید که منجر به کاهش عمر مفید و فرسایش سریع آن می شود، لذا استفاده از فوم های پلی اورتان به دلیل برخورداری از مزیت مقاومت بالا در برابر رطوبت، می تواند در بر طرف نمودن این مشکل نقش بسزایی را ایفا کند. این گونه فومها، عایقهای مناسبی در برابر نفوذ صدا نیز به شمار می آیند.

پنجره ترمال بریک

انواع مختلف فوم های درزگیر:

فوم پلی اورتان با نازل:
در فوم پلی اورتان وجود نازل سبب میشود تا تزریق فوم دقیقا در محل مورد نظر صورت گیرد و به همین جهت از آلودگی اطراف محل کار جلوگیری میشود.

فوم های پلی اورتان دارای شیر اطمینان:
وجود شیر اطمینان در نازل امکان استفاده متعدد برای کاربر را فراهم میکند. به علاوه وجود شیر اطمینان مانع مسدود شدن نازل و سبب کنترل بهتر جریان خروجی فوم نیز میشود.

فوم های گان خور:
گان ابزاری است که جهت تزریق فوم مورد استفاده قرار میگیرد. پیچ تنظیم خروجی گان امکان تنظیم فوم خروجی را در حد مطلوب فراهم می آورد.

فوم های کمبو:
این گروه از اسپری ها قابلیت استفاده از گان و نازل را برای کاربر فراهم می آورد که بنا به شرایط از یکی از این شیوه ها اقدام به استفاده ازفوم نماید.

فوم های پلی اورتان ضد حریق:
استفاده از مصالح نسوز در ساختمان امری مهم و حیاتی برای حفظ امنیت و آرامش و سلامتی ساکنان ان به شمار میرود.مصالح ساختمانی که برای استفاده طولانی مدت به کار میروند میبایست حداقل دارای اشتعال پذیری معمولی باشند. لذا این گروه از فوم ها با درجه اشتعال پذیری معمولیB2)) و سختB1)) جهت استفاده در ساختمان تولید وبه بازار عرضه میگردند.

فوم پاکن ها:
از این اسپری می توان برای تمیز کردن نازل و گان استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *