لزوم تعویض پنجره های قدیمی

1403-02-01 15:47

تعویض پنجره های قدیمی از جمله مواردی است که نقش موثری در بهبود شرایط آب و هوای داخل ساختمان و همچنین کاهش آلودگی هوای خارج ساختمان ها دارد با توجه به این مسئله که میزان پنجره های قدیمی موجود تقریبا چهاربرابر پنجره های دوجداره استفاده شده در ساختمان ها است لزوم توجه بیشتر به این مسئله روشن می شود. تعویض پنجره های قدیمی مزایای زیادی دارد از جمله :

1-      بهینه سازی طرح قدیمی به طرح روز

2-      رفع معایب حاصل از استهلاک پنجره های قدیمی

3-      صرفه جویی در مصرف انرژی

4-      رفع آلودگی ها صوتی و تنفسی

با تعویض پنجره های قدیمی می توانیم بسیاری از معایب جاری حاصل از استفاده از پنجره های قدیمی را اصلاح کرده و محیطی عاری از آلودگی های صوتی و تنفسی داشته باشیم. امروزه مصرف انرژی یکی از دغدغه های مهم در عرصه های مختلف به شمار می آید و با استفاده از پنجره های دوجداره می توان بیش از 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد . جداره های داخلی و ساختار شبکه ای پروفیل های در و پنجره و شیشه های دوجداره با گاز میانی آرگون ، این محصول را مانعی قوی در برابر آلودگی ها صوتی و تنفسی کرده و مانعی جدی در برابر هدر رفت انرژی محسوب می شود.

عوارض ناشی از آلودگی هوا

منابع انتشار آلودگی هوا به دو گروه ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند . منابع ثابت آلودگی هوا شامل : نیروگاه ها ، کارخانه ها ، مراکز تجاری و مسکونی ، کشاورزی ، اصناف و … هستند منابع متحرک آلودگی خوا نیز شامل انواع وسایل نقلیه موتوری از موتور سیکلت تا کشتی و هواپیما می شود.

با توجه به اینکه بخش ساختمان با مصرف حدود 35 درصد از کل انرژی مصرفی سهم بالایی را به خود اختصاص می دهد ،استفاده از راهکارهای علمی و بهینه سازی مصرف سوخت در بخش ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *