نمای شیشه ای فریم لس چیست؟

1403-01-10 10:44
نمای شیشه ای فریم لس

فریم لس ؛ نوعی از نمای آلومینیومی کرتین وال میباشد که دید خارجی آن تنها متشکل از شیشه بوده که به صورت دوجداره یا لمینیت بر روی زیر سازی آهن یا آلومینیوم اجرا می گردد.حال می خواهیم به سوال نمای شیشه ای فریم لس چیست؟ بپردازیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کاربرد نمای فریم لس یا نمای شیشه ای بیشتر در ساختمان های تجاری یا اداری بوده و برای اماکن مسکونی همچون ویلا ها که مایل به داشتن چشم اندازی زیبا و نور کافی می باشند نیز توصیه می گردد.

نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای دوجداره اجرا شده در نما های آلومینیومی فریم لس حتما می باید با چسب سلیکون دو جداره سازی گردد چرا که چسب های پلی سولفاید که معمولا دو جداره سازی شیشه با آن صورت می پذیرد, در مجاورت نور خورشید به مرور زمان از بین رفته و پودر می گردد.

از اینرو قیمت شیشه های نمای فریم لس به دلیل قیمت بالاتر چسب سلیکون نسبت به پلی سولفاید , بالاتر خواهد بود.

آب بندی و درز گیری نما های فریم لس نیز با سلیکون های استراکچر یا چسب های پلی اورتان صورت می پذیرد که مقاوم در برابر آب و افتاب بوده و در رنگ های سفید و مشکی و بی رنگ به وفور قابل دسترس می باشد.

موارد ذکر شده بخشی از علل بالاتر بودن قیمت ساخت و اجرای نمای آلومینیومی فریم لس نسبت به نما های فیس کپ به شمار می رود. در نمای کرتین وال فیس کپ به دلیل کاور شدن اطراف شیشه لزومی نخواهد داشت که دو جداره سازی شیشه با سلیکون صورت گیرد چرا که اطراف آن در مجاورت نور نبوده و می توان از پلی سولفاید نیز استفاده نمود. البته نمای نیمه فریم لس نیز اجرا می گردد که تلفیقی از نمای فریم لس و نمای فیس کپ است. در این نوع از نمای کرتین وال نیز استفاده از شیشه های دوجداره با چسب سلیکون الزامی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *