نمای کامپوزیت چیست؟

1403-02-01 13:42
قیمت نمای کامپوزیت و عوامل تاثیر گذار بر آن ؟
قیمت نمای کامپوزیت و موارد مصرف آن ؟
نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت, یکی از انواع نماهای آلومینیومی به شمار می رود که برای اولین بار در کشور آلمان مورد استفاده قرار گرفت.

به دلیل کیفیت مطلوب و وجود تنوع در طراحی و اجرا, ورق های کامپوزیت مورد استقبال و کاربرد فراوان واقع گردید.ورق آلومینیوم کامپوزیت, در واقع مرکب از دو لایه نازک از فلز آلومینیوم در طرفین و لایه ای از متریال فشرده مانند پلاستیک در میان آن می باشد.در رنگ ورق آلومینیوم کامپوزیت همچون پروفیل های آلومینیوم تقریبا محدودیتی وجود نداشته و با طیف وسیعی از رنگ آمیزی قادر به برآوردن سلایق و نیاز های متفاوت متقاضیان خواهند بود. همچنین می توان رویه این ورق های آلومینیومی کامپوزیت را به صورت لمینت شده طرح چوب تولید نمود.

همانگونه که ذکر شد ورق یا پانل های آلومینیوم کامپوزیت از ترکیب چندلایه متفاوت فشرده شده با پوششی از فلز آلومینیوم به دست می آیند که توسط فرایندهای مختلف شیمیایی و مکانیکی به یکدیگر چسبانده شده, به طوریکه به شدت در مقابل ورقه شدن مقاوم خواهند بود.

پانل آلومینیوم کامپوزیت, بسته به نوع کاربرد آن دارای انواع متفاوتی است که به چند مورد از آن اشاره می گردد:

-آلومینیوم کامپوزیت پانل نانو,دارای خواص ویژه ای مانند: ضد آلایندگی، مقاوم در برابر آتش، استحکام بالا، خود تمیزکنی و مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی برخوردار می باشد. با توجه به استفاده از تکنولوژی نانو در این نوع از کامپوزیت پانل, در مورد نمای کامپوزیت ساختمان های بلند,تا حد بسیاری نگرانی تمیز کردن نما را از بین برده است.

آلومینیوم کامپوزیت پانل طیفی,برگرفته از رنگ های موجود در طبیعت مانند رنگ های رنگین کمان می باشد. سطح بین ورق توسط رنگی براق پوشانده شده که موجب می گردد بسته به زوایای مختلف تابش نور، ورق کامپوزیت به رنگ های متفاوت به چشم آیند. ویژگی رنگارنگی این نوع از کامپوزیت, کاربرد آن را در اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی مراکز تفریحی و خرید و همچنین تبلیغات نمایشگاهی و امثال آن بسیار گسترده نموده است.

-آلومینیوم کامپوزیت پانل ضدباکتری, از هسته پلیاتیلن سبک و ضدآلاینده در میان دو لایه آلومینیومی, با تکنولوژی بسیار پیشرفته تولید می گردد. رنگ ضدباکتری بکار رفته بر روی سطوح آلومینیومی علاوه بر آنکه ظاهری زیبا و مطلوب به این نوع از کامپوزیت می بخشد, ویژگی ضد باکتری موجود در رنگ آن، موجب حفاظت از محیط های خاص نظیر: اتاق های عمل، مراکز تولید و نگهداری دارو، آزمایشگاه ها و غیره می گردد .

آلومینیوم کامپوزیت پانل مقاوم در برابر آتش, متشکل از هسته ای  پلاستیکی از آلیاژی نسوز با همان لایه هایی از  ورق آلومینیوم در طرفین آن است که این هسته پلاستیکی شامل عنصری ضدآتش بوده که سبب می گردد این ترکیب به راحتی آتش نگیرد. ویژگی مهم این هسته نسوز آن است که در هنگام اشتعال, هیچ گاز مضری از خود متصاعد نمی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *