نمای کرتین وال چیست ؟

1403-01-31 16:34

    نمای کرتین وال چیست ؟                                                    

نماهای کرتین وال ، برای سیستم های پوششی غیر سازه ای دیواره های خارجی ساختمان ها هستند. آنها عموما با ساختمان های بزرگ و چند طبقه ای مرتبط هستند.

 

نماهای کرتین وال ، دیوارهای  داخلی را از فضای بیرون جدا می کنند، اما تنها از وزن خود و بارهای اعمال شده بر روی آنها (مانند بارهای باد، بارهای لرزه ای و غیره) حمایت می کنند که به ساختار اولیه ساختمان منتقل می شوند. این در مقایسه با بسیاری از اشکال ساخت و ساز سنتی متفاوت است که در آن دیوارهای خارجی بخشی اساسی از ساختار اولیه ساختمان است.

 به طور معمول، سیستم های کرتین وال حاوی یک قاب آلومینیومی سبک وزن هستند که در آن می توان پانل های پلاستیکی شفاف یا مات را ثابت کرد. این پانل های محافظ اغلب به عنوان “شیشه ها” توصیف می شوند یا از شیشه ساخته شده اند. سیستم های کرتین وال ، در قرن نوزدهم با توسعه پانل های شیشه ای بزرگ ظهور کردند و از سال های 1930 زمانی که آلومینیوم به عنوان یک ماده ساختمانی برای اولین بار ساخته شد، بیشتر شدند . آنها اکنون با جنبش مدرنیستی و به ویژه سبک بین المللی که در اواسط قرن بیستم محبوبیت پیدا کرده بود، به شدت وابسته شده اند . این یک شکل ناقص و مدرنیزه ای بود ، که با تکرار واحدهای و استفاده گسترده از شیشه ها مشخص می شد. این سبکی است که هنوز در استفاده گسترده برای ساختمان های بلند در شهرهای سراسر جهان مورد استفاده است.

 سیستم های کرتین وال ، می توانند به صورت سفارشی طراحی و ساخته شوند، اما اغلب سیستم های اختصاصی تولید کننده می توانند از سیستم های از پیش طراحی شده خریداری شوند. سیستم های طراحی شده به صورت سفارشی به طور کلی برای ساختمان های بزرگ صرفه جویی می کنند .

نماهای کرتین وال میتوانند با ادغام شدن با یک سیستم «چوبی» طراحی جدیدی را تشکیل و علاوه بر زیبایی از عایق بودن بیشتری برخوردار گردند .

سیستم های نمای کرتین وال را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد :

سیستم های Unitised : در ماژول های خارج از سایت ساخته شده و در پانل های بسته بندی ، تحویل داده می شوند. سیستم های یونیتی قادر به بهره گیری از مزایای تولید و کنترل کیفیت کارخانه می باشند و نیاز به زمان نصب کمتری در محل دارند.

طیف گسترده ای از پانل های ممکن برای سیستم های نمای کرتین وال شامل موارد زیر است:

 

شیشه چشم انداز (که ممکن است دو جداره یا سه جداره باشد، ممکن است شامل پوشش های کم، پوشش های بازتابنده و غیره) باشد.

شیشه (Spandrel) (غیر چشم انداز)

آلومینیوم یا فلزات دیگر

روکش سنگ یا آجر

ترکه یا چوب کوتاه

فیبر تقویت شده پلاستیک (FRP)

سیستم های Stick : قطعه قطعه شده در محل نصب شده ، با پانلهای داخل قاب و یا در داخل بسته با شرایط دسترسی به داخل قاب.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *