پروفیل لامل چیست

1403-02-06 10:21

پروفیل لامل چیست؟

در نمای کرتین وال ، سازه های آلومینیوم  (پروفیل های آلومینیومی) که شیشه ها بر روی آن قرار می گیرند؛ در اصطلاح “لامل” نامیده می شوند.

کاربرد لامل در نمای کرتین وال

پروفیل های آلومینیومی لامل ،به دو صورت افقی و عمودی در نمای کرتین وال قرار می گیرند . لامل های افقی به نام “ترنسم” و لامل های عمودی به نام “مولیون” نامیده می شوند. ضخامت پروفیل های لامل افقی و لامل های عمودی می تواند با یکدیگر برابر باشد اما معمولا در اجرای نمای کرتین وال ، ضخامت پروفیل لامل عمودی را  نسبت به ضخامت لامل های افقی بزرگتر می گیرند.در اغلب مواقع لامل های عمودی به صورت یکسره اجرا می شوند و پروفیل های لامل افقی, برش خورده و مابین پروفیل های لامل عمودی نصب می گردند و این بدان علت است که پروفیل های عمودی در حکم ستون های سازه کرتین وال می باشند و بیشتر بار نما بر روی لامل های عمودی است, از این رو بهتر است یکپارچه نصب گردند.البته این به نیاز سازه و سلایق طراحان و معماران نما در زیبایی های بصری داخلی نمای کرتین وال نیز بستگی دارد.

در پروفیل لامل آلومینیومی، شیار هایی وجود دارد تا جهت اعمال ترمال بریک, بتوان لاستیک های EPDM  را جهت شکست حرارتی به آن افزود. برای افزودن به شکست حرارتی پروفیل, در برخی از سیستم های نمای کرتین وال از گسکت های پلی آمید نیز استفاده می گردد. طراحی Thermal Break در هر سیستم نمای کرتین وال، مختص به همان سیستم خواهد بود. به طور مثال درسیستم نمای کرتین وال فیس کپ یا درپوش دار,  پلی آمید بر روی پروفیل لامل قرار می گیرد اما درسیستم نمای کرتین وال فریم لس، پلی آمید داخل لامل آلومینیومی قرار میگیرد

لاملهای آلومینیومی همچون سایر پروفیل های آلومینیوم این قابلیت را دارند که در هر رنگ و پوششی تولید و اجرا گردند بی آنکه از کیفیت آن کاسته گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *