پلی آمید در پنجره های دوجداره

1403-02-06 01:29
پلی آمید در پنجره ترمال بریک

پنجره های آلومینیوم همواره یکی از پرطرفدار ترین سیستم های استفاده شده در صنعت ساختمان بوده اند، اما یکی از بزرگترین ایراداتی که در این سیستم ها وجود داشت عدم عایق بندی مناسب این پنجره ها در مقابل صدا و حرارت بود، با اضافه شدن پلی آمید به سیستم های آلومینوم ترمال بریک انقلاب بزرگی در صنعت درب و پنجره آلومینیومی شکل گرفت.  پلی آمد در سیستم های آلومینیوم ترمال بریک نقش عایقی دارد که با عبور از مقطغ طولی این پنجره ها نقش عایق در برابر دما و صدا را ایفا میکند. این تیغه های عایق در کیفیت پنجره های آلومینیوم نقش بسیار مهمی دارند.  گروه مهندسی آسمان در این مقاله به ببرسی نقش پلی آمد در پنجره های دوجداره میپردازد با ما همراه باشید.

فلز آلومینیوم در کنار مزایای بسیار مهمی مثل  وزن کم و استحکام بسیار بالا دارای خاصیت رسانایی حرارت میباشد که این ویژگی به دلیل فلز بودن این عنصر میباشد و ضریب انتقال حرارت در این فلز بسیار بالا میباشد.

به همین دلیل در سیستم های نرمال میزان بسیار زیادی از انرژی هدر میرود.  بنابراین نیازجدی احساس میشود تا این مشکل بسیار جدی در سیستم های دوجداره آلومینوم حل شوند. پس لازم است که از پروفیل های دوجدار آلومینوم استفاده شود.

با قرار دادن شاخه های پلی آمید در مابین دو قسمت خارجی و داخلی پروفیل های نرمال این تیغه های پلی آمید نقش عایق بین دو جدار پروفیل را ایفا کرده و پنجره های دوجداره آلومینیوم با عایق بندی بسیار مناسب تولید میشوند. این تیغه ها با ابزار های بسیار پیشرفته و به صورت کاملا دقیق مابین پروفیل ها در اصطلاح دوخته میشوند که این کار باعث میشود ساختار یکپارچه و استحکام پروفیل های ترمال بریک حفظ شوند.

ساختارپنجره های آلومینیومی ترمال بریک با تیغه پلی آمید

تیغه پلی آمید با قرار گرفتن مابین دو جدار داخلی و خارجی در پنجره های ترمال بریک نقش عایق را در این پنجره ها ایفا میکند و انتقال گرما از جدار داخلی و خارجی را در این پنجره ها از بین میبرد. استفاده از تیغه های پلی آمید در بین دو جدار پنجره های آلومینوم باعث میشود ضریب انتقال حرارت در پنجره های آلومینوم ترمال بریک نصبت به نرمال از 203 به 4 کاهش یابد که این میزان بسیار قابل توجه مباشید در واقع پلی آمید باعث قطع زنجیره انتقال حرارت در بین دو جدار پنجره آلومینوم ترمال بریک میشود.

در پنجره های ترمال بریک عایق بندی به بهترین شکل انجام شده و میزان اتلاف انرژی به کمترین حد ممکن خود میرسد.

همچنین پلی آمید در برابر دمای بسیار بالا مقاومت خیلی خوبی دارد از این رو هیچ مشکلی در عملیات های رنگ کوره ای ایجاد نمیکند.

نرده شیشه ای هندریل دفنی

دوحت پلی آمید

دوخت مناسب پلی آمید بسیار مهم میباشد از این رو باید به وسیله ماشین آلات حرفه ای و با دقت بسیار بالا انجام شود. در صورت دوخت نادرست ممکن است مقاومت پنجره به دلیل قطغ شدن اتصال تیغه ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. و همچنین ذر صورت عدم دوخت صحیح پلی آمید این امکان وجود دارد که مقاومت رسانایی پنجره ها تا حد زیادی کاهش یایند.

مزایای استفاده از تیغه های پلی آمید

پلی آمید خواص مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت و دمای بالا، مواد شیمایی، و اشعه ها دارد. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر ویژگی های تیغه همچنین این تیغه ها باعث انتقال گرما از میشود. این تیغه ها استحکام بسیار بالایی داشته و اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیساتم بدلیل وجود تیغه های پلی آمد است.

خطرات استفاده از تیغه های pvc به جای پلی آمید

تیغه های Pvc نسبت به پلی آمیدبسیار  ارزانتر اند و از نظر ظاهری بسیار شباهت دارند باهم. اما دو تفاوت اصلی این دوتا تیغه باهم دارند. اولا تیغه های pvc دمای بیشتر از 180 درجه را تحمل نمیکنند و این باعث میشود نتوان از این سیستم ها در کوره های رنگ استفاده کرد.  و مشکل دوم آسیب دیدن این تیغه ها در نوسان های حرارتی شود با توجه به تفاوت دمای داخل و خارج احتمالا این تیغه ها ترک برداشته و دفرمه میشود.

سخن پایانی

تیغه های پلی آمید نقش بسیار مهمی در پنجره های ترمال بریک داشته و با ورود به صنعت آلومینوم انقلاب زیادی در این صنعت ایجاد کرده و باعث شدن این پنجره ها در مقابل حرارت و صدا شوند و یکی از مهمترین قسمت ها در پنجره های دوجداره میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *