اجرای نمای شیشه ای فریم لس با زیرسازی آهنی

1403-02-05 00:00

اجرای نمای شیشه ای فریم لس با زیرسازی آهنی:

اجرای نمای شیشه ای فریم لس بر روی زیر سازی آهنی, جزو آن دسته از نماهای آلومینیومی است که در ایران طراحی گشته و اجرا می گردد. در این سیستم از نمای آلومینیومی, در ابتدای امر زیرسازی آهنی از قوطی های 40*40 یا 40*80, به صورت شبکه بندی در ابعاد متفاوت انجام شده و پروفیلهای برش خورده و مونتاژ شده آلومینیوم به صورت پنجره های ثابت یا بازشو بر روی این شبکه های آهنی نصب می گردند.طراحی این پروفیل به گونه ایست که لبه ای از آن بر روی قوطی آهنی قرار گرفته و آن را کاور می نماید. پس از نصب پنجره ها و شیشه اندازی, تنها زهواری باریک مابین شیشه ها از نمای بیرون قابل مشاهد است که به وسیله لاستیک هایی که اطراف زهوار آلومینیومی را پوشانده است , آب بندی می گردد.

تفاوت نمای شیشه ای فریم لس با زیرسازی آهنی با نمای شیشه ای فریم لس از نوع کرتین وال:

-در اجرای نمای شیشه ای فریم لس با لامل های آلومینیومی کرتین وال, به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیومی ترمال بریک, شکست حرارتی صورت گرفته و تا حد بسیار از اتلاف انرژی جلوگیری می گردد. در صورتیکه در پروفیل های فریم لس طراحی شده در ایران, به دلیل تک جداره بودن پروفیل آلومینیوم, همانند پنجره های آلومینیومی نرمال, انتقال انرژی از داخل به خارج و بالعکس به راحتی صورت می پذیرد و شاید تنها مانع آن,استفاده از شیشه های دوجداره باشد که تا حد زیادی این نقیصه را بر طرف می سازد.

-استفاده از نمای شیشه ای فریم لس نرمال, با توجه به وزن کم و سبکی پروفیل آن نسبت به پروفیل های لامل کرتین وال, قطعا مقرون به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود. شاید علت عمده استقبال آن در کشور ما نیز همین امر باشد.

-جلوه بصری و زیبایی این نوع از نمای فریم لس بیشتر مد نظر بوده و در ساختمان های بیش از چند طبقه قطعا از مقاومت لازم برخوردار نخواهد بود. درصورتیکه استفاده از انواع نمای کرتین وال, با توجه به ضخامت متفاوت لامل ها و تنوع آن, برای شرایط مختلف آب و هوایی و در ارتفاعات بالا نیز تعریف شده و قابل اجرا است.

لازم به توضیح است که در کشورهای صنعتی و پیشرفته به طور معمول به گونه ای عمل نمی گردد که پنجره یا قاب های آلومینیومی در تماس مستقیم با آهن قرار گیرد که البته این نکته در ایران, مورد توجه قرار نگرفته و اغلب پنجره های آلومینیومی بر روی ساب فریم آهنی نصب می گردد و این امر در خصوص انواع نمای کرتین وال و نمای فریم لس نیز صادق می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *