سرمایه گذاری در بخش مسکن چهار برابر شده است

1403-02-01 13:59

 

طبق گزارش ایرنا، درحالی که هم اکنون 21 میلیون خانوار در کشور وجود دارد، 21 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور داریم و این نشان‏ دهنده بیشتر بودن واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهاست.
با توجه به اینکه ارزش اقتصادی مسکن در جامعه بعنوان کالای اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، در 20 سال گذشته قیمت زمین در کشور 120 برابر شده در حالی که شاخص افزایش عمومی قیمت‏ ها در این مدت در کشور 48 برابر شده است.
برخی از کارشناسان مسکن معتقدند اکنون معادل 20 میلیارد دلار در کشور خانه ‏های مسکونی خالی وجود دارد و از این سرمایه‏ های بزرگ بخوبی استفاده نمی‏ شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخریب زودهنگام واحدهای مسکونی در کشور انتقاد کرد و گفت: در 10 سال اخیر، تخریب واحدهای مسکونی 20 تا 25 ساله، 27 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.
وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع 26 هزار تعاونی مسکن در سراسر کشور تشکیل شده که هم اکنون 14 هزار تعاونی بدلیل مسائلی مختلفی از جمله پایان پروژه های مسکن، فعالیتی ندارند اما 12 هزار تعاونی همچنان در حوزه مسکن به فعالیت خود ادامه می‏ دهند.
کلانتری با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تعاونی‏ های مسکن دو میلیون و 700 هزار واحد مسکن را در دست احداث قرار داده ‏اند، گفت: یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی به اعضا تعاونی ‏های مسکن تحویل شده و یک میلیون واحد دیگر در مرحله ساخت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *