نمای کرتین وال2

1403-01-10 01:21

نمای کرتین وال چیست؟

پیشینه نمای کرتین وال به زمانی بر میگردد که برای اولین بار معمار برجسته والتر گروپیوس نمای بنایی را با این نام طراحی نمود و پس از آن با تحولات صنعتی و معماری که در گذر زمان ایجاد شد نمای کرتین وال هم از این موضوع مستثنی نبود و دستخوش تغییرات و پیشرفت های چشم گیری هم در سیستم نمای کرتین وال و هم به طور کلی در صنعت ساختمان گردید.

نمای کرتین وال موجب تحول تفکر فکری معماران و طراحان صنعت ساختمان شد به طوری که امروزه به طور معمول نقش مهمی را در نمای اصلی دارا می باشد.

اجزای اصلی نمای کرتین وال:

اجزای اصلی نمای کرتین وال در بخش عمودی مولین و در بخش افقی ترنزوم گفته می شود که با لاستیک ها در برگیرنده شیشه یا پنجره به صورت کاملا آب بند و هوا بند می باشد. شیشه های مورد استفاده در نمای کرتین وال اغلب از نوع سکوریت و یا لمینیت می باشند . همچنین لاستیک های مصرفی همگی از نوع epdm می باشند.

 

قیمت نمای کرتین وال:

شاید در نگاه اول بسیار هزینه بر به نظر آید ولی  به طور مثال در برخی از موارد نمای کرتین وال به صورت یک سازه کاملا جدا از ساختمان اصلی ساخته می شود که این خود به تنهایی از بخشی از وزن ساختمان می کاهد و در نتیجه در هزینه های آن صرفه جویی می شود .در واقع نمای کرتین وال علاوه بر افزودن به زیبایی ساختمان موجب کاهش برآورد مالی نهایی میگردد. از این رو امروزه میبینیم که گرایش سازندگان به خصوص در پروژه های بزرگ و گسترده تجاری و اداری به استفاده از نمای کرتین وال نسبت به دیگر نماهای موجود بیشتر شده است.

 

رنگ نمای کرتین وال:

در نمای کرتین وال استفاده از انواع رنگ های آنادایز و پودری با توجه به سلیقه مشتری و شرایط آب و هوایی منطقه امکان پذیر است .

علاوه بر موارد ذکر شده نمای کرتین وال به دلیل بیشترین استفاده از شیشه در نما موجب استفاده حداکثری از نور در طول شبانه روز میباشد .و همچنین امکان نصب بازشو در حالت های مختلف را دارا میباشد.

لازم به ذکر است که این نما در صورت اجرای درست و دقت در محاسبات استاتیکی می تواند تحمل قابل توجهی در برابر عوامل طبیعی همچون زلزله و باد داشته باشد.

همچنین از نظر اجرایی نمای کرتین وال در هر ابعادی قابل اجرامی باشد اما محاسبات استاتیکی خاص خود را دارا می باشد که گروه مهندسی آسمان در این زمینه با توجه به انجام کارهای متعدد و تجربه و همچنین افراد متخصص فنی  مشغول در این شرکت توانایی ارائه تمامی خدمات در این راستا را دارا می باشد.

اگر این مطلب برایتان مفید بود مقاله پنجره ترمال بریک را هم بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *