ویژگی درب آلومینیومی طرح چوب

1403-01-10 16:35
آلومینیوم طرح چوب

ویژگی درب آلومینیومی طرح چوب:
از دیر باز استفاده از در و پنجره های چوبی در منازل مرسوم بوده است که شاید علت عمده استفاده از آن دسترسی آسان به مواد اولیه و ابزار ساده ساخت این نوع از در و پنجره بوده است.

اما امروزه استقبال از در و پنجره های چوبی به دلیل هماهنگی با دکوراسیون و طراحی داخلی اماکن مورد استقبال قرار می گیرد که البته بر خلاف گذشته از قیمت بهای تمام شده ی بالایی نیز برخوردار است.
کاربرد در و پنجره های چوبی  با وجود زیبایی مثال زدنی و اصالتی که چوب وجود دارد معایبی نیز دارد که در مبحثی دیگر بدان پرداخته می شود. طراحان برای بر طرف کردن این معایب ساختار دیگری را به کار گرفته اند که مزیت های این نوع از در و پنجره را بدون معایب آن در بر دارد.

در ذیل به طور اجمال به ویژگی درب آلومینیومی طرح چوب و مزیت های آن نسبت به درب چوبی اشاره می گردد:
درب آلومینیومی طرح چوب علاوه بر آنکه از لحاظ بصری, ظاهر نمای چوب را به بیننده القا می کند, اما به علت متریال آلومینیوم به کار رفته کلیه مزیت های درب آلومینیومی را داراست خورده نمیشود و در برابر رطوبت بسیار مقاوم میباشد همچنین آلومینیوم در مقایسه با چوب ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

-فرایند عملیات دکورال سازی برای درب آلومینیومی طرح چوب به گونه ای صورت می گیرد که کاملا ثابت و مقاوم در برابر شرایط محیطی و جوی است. درب های جنس چوب به علت خاصیت طبیعی بودن آن, در محیطهای خیلی مرطوب و خیلی خشک به مرور زمان آسیب دیده, اما درب آلومینیومی طرح چوب با عمر مفید طولانی در این شرایط قابل استفاده است. حتی در محیط های استخر و سونا که از رطوبت بسیار بالایی برخوردارند.
-از دیگر ویژگی درب آلومینیومی طرح چوب, فرایند و تکنولوژی رنگ و دکورال آن است. طرح های چوب درختان مختلف با رنگ های روشن و تیره, روی برچسب هایی پیاده و طراحی می شود که پس از زیرسازی این پروفیل  و رنگ پس زمینه ی کوره ای آن, با این برچسب ها کل مقطع پروفیل پوشیده شده و سپس در کوره حرارت داده می شود. پس از خروج پروفیل آلومینیوم از کوره, برچسب ها جدا شده که کل طرح روی بدنه پروفیل آلومینیوم برجا می ماند. تفاوت این پروفیل ها با مقاطع چوبی و یا پروفیل های UPVC طرح چوب که برچسبی روی پرفیل نصب می شود و با تماس با سطحی تیز یا در اثر تداوم باران و آفتاب, به راحتی از سطح پروفیل جدا می شوند, در ثبات و استحکام آن است.
به دلیل این مزیت ها و ویژگی درب آلومینیومی طرح چوب است که کاربرد و استفاده از آن به کارفرمایان توصیه می گردد.

آلومینیوم طرح چوب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *