پنجره ترمال بریک چیست؟

1403-01-08 21:26
پنجره ترمال بریک چیست

آلومینیوم به دلیل مزایای بسیار از جمله: مقاومت و دوام بالا, بهترین متریال جهت ساخت در و پنجره است اما رسانا بودن آلومینیوم, نقصی بزرگ در پنجره آلومینیومی محصوب می گردد. ساخت و تولید پنجره های آلومینیومی دوجداره یا حرارتی که امروزه پنجره ترمال بریک نامیده می شود, به خوبی این نقیصه را البته با حفظ مزایای پنجره آلومینیومی برطرف نموده است.

هر آنچه که باید درباره پنجره‌های ترمال بریک بدانید!

در این نوع پنجره عملکرد حرارتی پنجره بهبود یافته, از این رو گزینه ای ایده آل برای ساختمان های مسکونی و تجاری گشته است که به دنبال یافتن راهکارهایی ایده آل جهت کنترل و بهبود عملکرد حرارتی ساختمان هستند.

و اما شکست حرارتی در پنجره های ترمال بریک چگونه و به چه صورت صورت می پذیرد:

پنجره های دوجداره آلومینیوم با کنترل انتقال حرارت، بهره وری انرژی را بهبود می بخشد. انرژی گرمایشی یا حرارتی در سه حالت از طریق یک ماده انتقال می یابد:

-ساده ترین نوع هدایت حرارتی, هدایت از طریق جامدات رسانایی ست که به یکدیگر متصل می گردند.

-هدایت و انتقال گرما از طریق جابجایی گازها و مایعات

-انتقال انرژی گرما از طریق تابش امواج فرکانس بالا مانند نور مرئی، نور ماوراء بنفش یا مایکروویو

همچنین مطالعه نمایید = در و پنجره آکپا

پروفیل پنجره ترمال چگونه است؟

پروفیل پنجره های ترمال بریک, عایق در برابر گرما و سرما هستند. این عمل به وسیله جداسازی قطعات آلومینیوم خارج از داخل توسط ماده ای نارسانا انجام می شود که میزان انتقال گرما یا سرما را از طریق پروفیل پنجره کاهش می دهد. این ویژگی به عنوان “شکست حرارتی” شناخته می شود.

شکست یا عایق حرارتی, یک رزین غیر فلزی یا ماده ای پلاستیکی است که قسمت داخلی پروفیل آلومینیوم پنجره را از قسمت خارجی آن جدا می سازد و این راهکاری برای جلوگیری از انتقال حرارتی و انرژی از طریق قاب پنجره آلومینیومی است.

عایق یا شکست حرارتی به کار رفته در پنجره های ترمال بریک, متشکل از موادی نارسانا یا با قابلیت هدایت اندک می باشند که عملکرد حرارتی در و پنجره های آلومینیوم را بسیار افزایش داده و اتلاف انرژی در ساختمان را به مراتب کاهش می دهد.

پنجره ترمال بریک چیست:

مقاومت و سختی فلز آلومینیوم سبب گشته تا این فلز به عنوان ماده اولیه مناسب برای در و پنجره و نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.ویژگی هدایت و رسانایی آلومینیوم نقیصه و ایرادی بزرگ برای استفاده از پنجره آلومینیوم محصوب می گردد. به همین منظور پنجره های ترمال بریک طراحی و تولید گشته که تا حدود بسیار زیاد این نقیصه را بر طرف ساخته است, ضمن اینکه مزیت ها و ویژگی مثبت آلومینیوم را نیز حفظ کرده است. عملکرد عایق حرارتی بالای پنجره ترمال بریک سبب گشته که این نوع از پنجره گزینه ای مناسب برای ساختمان های تجاری و مسکونی به حساب آیند که در پی یافتن روش هایی ایده آل جهت کنترل و بهبود عملکرد حرارتی ساختمان هستند.

پنجره های آلومینیوم ترمال بریک با کنترل و کاهش انتقال حرارت، تأثیر به سزایی در بهبود و افزایش سطح بهره وری انرژی دارند. انرژی گرمایی از چند طریق انتقال می یابد.

-ساده ترین نوع این هدایت حرارتی, رسانایی از طریق جامداتی هادی است که به یکدیگر متصل می گردند.

– انتقال گرما و حرارت از طریق جابجایی گازها و مایعات

-هدایت انرژی گرما از طریق تابش امواج فرکانس بالا مانند نور مرئی، نور ماوراء بنفش یا مایکروویو

می توان عملکرد شکست حرارتی در پنجره های ترمال بریک را به زبانی ساده شرح داد:

پروفیل پنجره های ترمال بریک,توسط ماده ای عایق و نارسانا از یکدیگر جدا شده و جداره داخل و خارج پنجره آلومینیوم با روشهایی خاص توسط همین ماده به یکدیگر دوخت می گردند.

این ویژگی همان “شکست حرارتی” پنجره ترمال بریک شمرده می شود.

شکست یا عایق حرارتی,ماده ای غیر فلزی و نارسانا همچون پلاستیک است که بخش داخلی پروفیل آلومینیوم پنجره را از بخش خارجی آن جدا می سازد. این روشی برای ممانعت از تبادل حرارت و انرژی فضای داخل و خارج قاب پنجره است

شکست حرارتی یا عایق استفاده شده در پنجره های ترمال بریک, ترکیبی از مواد نارسانا و یا موادی با قابلیت رسانایی بسیار اندک می باشند که عملکرد حرارتی در و پنجره های آلومینیوم را بسیار ارتقا و بهبود بخشیده و هدررفت انرژی در ساختمان را به مراتب کاهش می دهد.

نمای فریم لس چیست همین حالا کلیک کنید 

2 دیدگاه دربارهٔ «پنجره ترمال بریک چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *