پنجره در نمای ساختمان

1403-01-09 16:42
پنجره در نمای ساختمان

هماطور که آگاهی دارید نمای ساختمان جلوه‌گر روحیات اهالی آن است و به همین خاطر دکوراسیون و نمای ساختمان در کنار هم از اهمیت زیادی برخوردار هستند و پنجره در نمای ساختمان یکی از مهم ترین آیتم های آن است.

تاثیر پنجره در نمای ساختمان، به عوامل متعددی از جمله:

  • نوع قاب
  • رنگ قاب
  • اندازه پنجره
  • شکل پنجره و سایر عوامل دخیل در دکوراسیون داخلی
  • و حتی درب ساختمان

بستگی دارد.

تاثیر قاب پنجره دوجداره در زیبایی نمای ساختمان - درب و پنجره آپند

پنجره‌ها با توجه به موقعیت قرارگیری آن‌ها در ساختمان، بر نمای داخلی و خارجی ساختمان اثرگذار هستند. به ویژه که پنجره‌ها منبع نور در هر خانه‌ای به حساب می‌آیند و این موجب دوچندان شدن اهمیت آن‌ها در طراحی ساختمان می‌شود.

اگر در طراحی پنجره ساختمان از فریم‌های افقی استفاده شود، موجب بزرگ‌تر نشان داده شدن فضا شده و استفاده از فریم‌های عمودی ارتفاع ساختمان را بلندتر جلوه می‌دهد. یا مثلا در خانه‌های تاریک‌تر، هر چقدر پنجره به سقف نزدیک‌تر باشد، روشنایی بیشتری دریافت خواهید کرد.

و نیز استفاده از پنجره‌های قدی متناسب با محیط خانه علاوه بر ایجاد دید گسترده به فضای بیرونی خانه، موجب دریافت نور بیشتری در خانه می‌شود.

ضمن اینکه پنجره‌های مدرن در اشکال هندسی مختلفی تولید می‌شوند، که اگر در تناسب با دکوراسیون داخلی و نمای خانه انتخاب شوند، تاثیر قابل توجهی بر نمای خانه دارند.

پنجره‌ها معمولا در فضاهای مختلف و با توجه به منطقه جغرافیایی و آب و هوای آن ممکن است در انواع گوناگونی تولید شود.

چگونگی طراحی پنجره‌ها در نما - معمارنونقش پنجره بر دکوراسیون و نمای ساختمان - ایسنا

 

کاربرد پنجره دوجداره در نمای ساختمان:

به طور کلی می توان گفت، طراحی نمای ساختمانی معمولا در سبک‌های کلاسیک، مدرن، رومی و با استفاده از مصالح ساختمانی همچون شیشه، ترمووود (چوب)، ورق آلومینیوم، کامپوزیت، سنگ ساختمانی و پنجره‌های دوجداره صورت می‌گیرد.

گروه مهندسی آسمان تولید کننده انواع در و پنجره دو جداره آلومینیوم و یو پی وی سی و…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *