نمای کرتین وال یونیتایز

1403-02-08 01:12

نمای کرتین وال یونیتایز

اجرای نمای کرتین وال آلومینیومی به دو روش استیک و یونیتایز انجام میگردد ، که در اجرا به طریق استیک ، عملا مونتاژ نما همزمان با نصب سر پروژه انجام میشود که طبعا دقت و کیفیت اجرایی نما از مطلوبیت صددرصدی بهره مند نخواهد بود . شاید به همین خاطر امروزه در اکثر نقاط دنیا ، مخصوصا برای ساختمانهای مرتفع جهت ساخت و اجرای نمای کرتین وال از سیستم اجرایی جدیدی به نام تونیتایز بهره می جویند .

در این سیستم ؛ پس از نقشه براداری از نما و طراحی و ترسیم نقشه و مشخصات ؛ ابتدا تمامی نما به واحدهای کوچکی تقسیم و با مشخصات و جزئیات آن یونیت در نقشه اصلی به صورت یک واحد مستقل در کارخانه ساخته شده و کلیه عملیات ساخت اعم از برش ، مونتاژ ، لاستیک کشی و نصب اکسوسوری ، یراق آلات و شیشه در کارخانه انجام و با شماره گذاری جزئی از نما ، بسته بندی گردیده و پس از ساخت تمامی واحدهای جزء ، به پروژه ارسال و توسط اکیپ اجرایی نما ، هر یک از واحدها در جایگاه خود تعبیه و با براکتهایی که از قبل در نقطه به نقطه نما نصب گردیده ، جاسازی و با پیچ و مهره های خاص کنار هم نصب میگردند . درست همانند قطعات پازلی که هر کدام میبایستی دقیقا در جایگاه خود قرار بگیرد تا تمامی نما کامل گردد.

سیستم های یونیتایز امکان پوشش سریع را برای ساختمان ایجاد می کنند که در نتیجه آن، سرعت فرآیند ساخت و ساز نیز بالا رفته و امکان استفاده و بهره برداری از ساختمان در زمان کمتری فراهم می شود. همانطور که قبلا هم اشاره شد ، فرآیند تولید سیستم های یونیتایز نسبت به سیستم استیکاز کیفیت بالاتری برخوردار است زیرا درخط تولید از پیش طراحی شده، در فضای کارخانه، و تحت شرایط محیطی کنترل شده ساخته می‌شوند ولی از طرف دیگر نیاز به  مهندسی یکپارچه پوسته نما توسط متخصصین نما بسیار لازم و ضروری است.

لذا ، همان طور که در هر محصول ساختمانی دیگر نیز مشاهده می کنیم، هر چه سیستم‌های جدید بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، محدودیت های آنها نیز بیشتر نمایان میگردد . که نمای کرتین وال یونیتایز نیز از این مشکلات مبری نیست . از آن جایی که نمای یونیتایز در تکنولوژی نمای کرتین وال به عنوان یک محصول نوین مطرح می گردد، لازم است دست اندر کاران آن با محدودیت های تکنیکی آن آشنا شوند، به گونه ای که بتوان بر اساس شناخت کافی ، طرح های بهتری را با قابلیت به کارگیری این سیستم در تمامی بخش های نمای ساختمانارائه داد.

هم ترازی و هم راستاییپانل‌ها:

– هم‌ترازی درز‌های افقی پانلهادر درز‌های طولی و امتداد افقی آن

– همراستایی درزهای عمودی بین پانلها و امتداد شاقولی آن و همسطح بودن تمامی واحدها در نما

با نصب گیره هایی مخصوص در المانهای افقی در کارخانه میتوان تا حد بسیاری همترازی را در زمان نصب یونیتها ایجاد کرده و یکپارچگی نما را در سطح افقی بدست آورد . علاوه بر این، با استفاده از گیره های مخصوصی که در دو گوشه هر واحد نصب میگردد ، به حفظ امتداد عمودی بین پانل ها در شرایطی که پانل‌ها بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند، دست یافت .

زیرساختهای سازه ای ساختمان در طراحی و ساخت پانلهای نمای کرتین وال یونیتایز بسیار موثر است . طبعا هر چقدر که خطای سازه ای در اسکلت ساختمان کمتر باشد ، مجریان نمای یونیتایز نیز میتوانند همترازی و همراستایی را در شرایط بهتری انجام دهند . لذا مشکلات هر پروژه میبایستی با شرایط همان پروژه بررسی و بر اساس آن دست اندر کاران (طراح و سازنده و مجری) هر یک به نوبه خود انجام وظیفه نمایند .

هوا بندی و آببندی نمای یونیتایز

با استفاده از فلاشنیگهای انعطاف‌پذیر شبیه ورق‌های سیلیکونی در کارخانه که برای اتصال و محکم کردن قطعات فریم یونیت استفاده می شود ، می توان به این مهم فائق آمد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *