انواع نمای شیشه ای فریم لس

1403-01-10 15:08

نمای شیشه ای فریم لس یک نوع نماهای کرتین وال  است که به علت آزادی عمل از نظر راحتی در نگه داری، نظافت، سرعت نصب و سایر موارد به آنها سیستم های Unitized گفته می شود ، که این نوع سیستم در واقع به دو روش U channel و Full frameless Step-unite تقسیم می شوند.

سیستم  U channel در نمای شیشه ای فریم لس:

سیستم U channel ساده ترین وارزان ترین، نوع نمای شیشه ای فریم در انواع سیستم های نمای شیشه ای فریم لس  است که دارای محدودیت هایی است. برای نمونه درساختمان های با ارتفاع زیاد گزینه مناسبی نمی باشد،به این دلیل که با توجه به اتصالات ساده ای که نسبت به سایر اتصالات فریم لس دارند قابلیت تحمل وزن شیشه ها با ابعاد بزرگ را ندارند .دراین سیستم از اسپیسر هایی که Uشکل هستند استفاده می شود و به صورت منظم روی لامل های آلومینومی با استفاده از لقمه های فلزی یا آلومینیومی نصب می شوند. و سپس برای آب بندی و هوابندی درز ها و فواصل ۱ –۲ سانتی متری بین شیشه ها را با چسب های پایه سیلیکون پر می کنند.

سیستم Full frameless Step-unite در نمای شیشه ای فریم لس:

در سیستم Full frameless Step-unite شیشه ها به صورت مجزا دورن فریم هایی همراه با لاستیک EPDM نصب می شوند که به نام کاست خوانده می شوند و پس از آن شیشه ها درون کاست ها با استفاده از پیچ و پرچ به شبکه پروفیل آلومینیومی که  بر روی نمای ساختمان قرار گرفته اند پیچ و پرچ می شوند. در آخر نیز همانند سیستم U channel با چسب های پایه سیلیکونی آب بندی و هوا بندی می شوند. این روش به دلیل اینکه که مراحل اولیه کار در کارخانه های تولید شیشه نما تولید و سپس  به محل ارسال می شوند سرعت اجرا آن بسیار بالا می باشد.همین طور به دلیل اینکه شیشه ها از قبل فیکس می شوند استحکام  و توان تحمل وزن شیشه های بزرگ هم در این سیستم به راحتی قابل اجرا می باشد لذا می توان از این سیستم در ساختمان های بلند مرتفع نیز استفاده نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *