تفاوت اسکای لایت و پنجره سقفی

1403-01-09 13:53
اسکای لایت
سقف شیشه ای اسکای لایت ( Skylight ) سقفی نورگذر است که با شیشه و آلومینیوم اجرا می گردد، سقف شیشه ای یا پنجره های شیشه ای سقفی زیبایی خاصی به محیط پیرامون شما می دهند .سقف اسکای لایت با بازکردن بخشی از سقف شما و تبدیل آن به سقف شیشه ای یا پلی کربنات روشنایی خورشید را مهمان خانه های شما می کند .
نحوه ی اجرای سیستم اسکای لایت Sky Light یا همان سقف شیشه ای بگونه ایی می باشد که در مساحت های بزرگ ابتداً سطح با IPE یا پروفیل های طراحی شده توسط مهندس سازه محاسبه شده و سپس بر روی آن ها مقاطع آلومینیومی نصب می گردد و در آخر شیشه ها یا سقف پلی کربنات پوشش می دهند .
سیستم اسکای لایت SKY LIGHT بهترین گزینه برای تعامل و سازگار با محیط زیست و ایجاد رابطه بصری بین محیط بیرون و داخل ساختمان و استفاده از نور طبیعی در ساختمان است به همین خاطر در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. استفاده از فلزات فولاد و آلومینیوم کمک میکند تا در برابر عبور گرما، سرما، رطوبت، صدا و هوا مقاوم بوده و نوعی عایق کامل محسوب شود.
انواع سقف شیشه ای اسکای لایت Sky Light به لحاظ مکانیکی شامل دو نوع :
۱-ثابت
۲-متحرک
اسکای لایت

پنجره سقفی به پنجره ای گفته می شود که در ساختار یک سقف مسطح قرار میگیرد، یا روی یک سقف شیب دار نصب می شود که در واقع خارج از نقشه ی اصلی و بصورت ایستاده بالاتر از خط سقف قرار میگیرد. یکی از تفاوت های دیگر که بین پنجره سقفی و نورگیر وجود دارد این است که نورگیر می تواند در داخل بافت ساختمان هم به کار گرفته شود ولی پنجره ی سقفی که لزوما باید باز و بسته شود نمی تواند در داخل بافت ساختمان به کار رود. برای نصب انواع سقف شیشه ای، استانداردهای بین المللی وجود دارد. طبق همین استانداردها، پنجره های سقفی (Roof Windows) باید در همان جهت و معمولاْ با یک درجۀ شیبی به میزان حداقل ۱۵ درجه و به صورت ضد آب (Water Proof) نصب شوند. این پنجره ها باید تحت آزمایشات DOP قرار بگیرند که شامل موارد زیر است:
آزمایشات شبیه سازی برای بارندگی های سنگین و طولانی مدت
مقاومت مقابل فشاری که هوا در شرایط متفاوت اعمال می کند
صاف بودن و عدم انحراف شیشه
آزمایش همه نوع نشت هوا
اگر پنجره در آزمایشات DOP نتایج مثبتی نشان دهد، نشانگر این است که مطابق با استانداردهای بین المللی نصب شده است. به صورت کلی می توان گفت که پنجره های سقفی برای قرار گیری روی سطوحی از سقف مناسب هستند که شیب دارند. اما در مواردی که سقف تخت و صاف است، می توانید از نورگیر های سقفی استفاده کنید. تولید پروفیل آلومینیوم جهت به کارگیری در این محصولات به صورت دلخواه انجام می شود که زیبایی محیط را می تواند دو چندان کند.

پنجره سقفی نورگیر    سقفی نورگیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *