تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس

1403-01-10 10:14

نمای کرتین وال پوششی بسیار مناسب برای ساختمانهای اداری و تجاری و همچنین بخشهایی از ساختمانهای مسکونی میباشد .

نمای های کرتین وال ؛ در سیستم های فریم لس و فیس کپ قابل اجراست . تفاوت میان نمای فریم لس و فیس کپ ، در دید بیرونی نماست که در نمای فیس کپ المانهای آلومینیومی عمودی و افقی پیدااست و شیشه ها را ازهم متمایز می سازد ولی در نمای فریم لس ؛ المان های آلومینیومی بیرونی حذف و سازه های اصلی زیر شیشه های نمای فریم لس از بیرون پنهان است و دید یک دست و زیباتری را به تماشا می کشد .

نماهای فریم لس نیز خود در دو سیستم کاسکت و یوچانل اجرا میگردد . برای هر قسمت از نمای فریم لس کاسکت ؛ یک پنجره ساخته میشود که شیشه های دوجداره آن با سیستم (استپ یِونیت) نصب و با کنار هم قرار گرفتن در سازه اصلی نمای کرتین وال ، نمای فریم لس را تشکیل میدهند.

اما نمای فریم لس (یوچانل) با ساخت شیشه های دوجداره با اسپیسر مخصوصی که بدین منظور طراحی گردیده ، دوجداره سازی گردیده و با کلیپ های مخصوص و قابل رگلاژی که مخصوص این سیستم طراحی گردیده کنار هم در سطح نما نصب و تعبیه میگردد . قابل ذکر است که در سیستمهای فریم لس میبایستی حتما دو جداره سازی شیشه ها با چسب سیلیکون استراکچر انجام گردد تا در مقابل تابش شدید خورشید در سالهای متمادی بتواند مقاومت کافی داشته باشد .

المانهای عمودی و افقی و اتصالهای سازه ای در نماهای کرتین وال اشتراکات بسیاری دارند و تفاوت ها در نوع اجرا ، اکسوسوری و یراق آلات است . اجرای پنجره های بازشو در نمای فریم لس کاملا قابل اجراست . ولی به لحاظ مکانیک خاصی که داراست ؛ از دقت ساخت و اجرای بسیار بالایی برخوردار است .

محاسبات استاتیکی نماهای کرتین وال و بخصوص نمای فریم لس حائز اهمیت بسیاری است . چرا که عملا و مخصوصا در ساختمانهای مرتفع ، نماهای آلومینیومی کرتین وال و به ویژه نماهای فریم لس نقش دیوار اصلی ساختمان را دارند که میبایستی در مقابل تمامی عوامل جوی و مخصوصا فشار باد و لرزشهای زلزله و .. کاملا ایمن و مقاوم باشد .

اجرای شیشه و نمای فریم لس از حساسیت و دقت بسیار بالایی برخوردار است و نیازمند نیروهای حرفه ای مجرب میباشد که این شرکت با دانش و تجربه ای طولانی ، در این زمینه نیز فعالیت گسترده ای را دارد .

شیشه های دوجداره فریم لس میبایستی به صورت استپ یونیت برای نماهای فریم لس کاسکت و یوچانل برای نماهای یوچانل با ساختاری خاص و چسب سیلیکون استراکچر تولید شود و تولید استاندارد آن بسیار حائز اهمیت است .

پنجره ترمال بریک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *