ساخت لایه هوشمند برای کنترل عبور گرما از شیشه

1403-01-10 04:51

یک شـرکت آمریکایی با استفاده از نانو ذرات، لایه نازک هوشمندی را وارد بازار کرده است که می تواند مقدار گرمای عبوری از شـیشه را کنترل کند. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو این شرکت یکی از تولیدکنـندگان لایه های نازک خورشـیدی است که به تـازگی محصـولی سه لایه به بـازار عرضه کرده که می تواند عبـور گرما از پنجره را کـنترل کند در حالی که ظاهر طبیعی شیشه تغییری پیدا نمی کند.
این محصول به صـورت انتخابی، نور را عبـور داده و انعـکاس اندکی دارد، درحـالی که عبور گـرما به صورت کـنترل شده انجـام می شود، این لایه نازک را هـم می توان در داخـل و هم بخـش خارجـی شیـشه نصـب کرد. محـصول جدید این شـرکت یـک راهکار مناسب برای افزایش کارایی شیشه ها بوده که می توان مقدار انعکاس، مـاتی و عبور گـرما را در آن کنـترل کرد، با این لایه نازک هوشمند مقدار مـصرف انرژی کاهش می یابد، با توجه به عدم تغیـیر ظاهر شیشه، می تـوان از این لایه نـازک برای نمای شیشه ای ساختمان ها استفاده کرد.
در ساخت این لایه نازک هوشمند از فیلترهای نوری و نانو ذرات استفاده شده است،مقدار این ترکیبات در محصول نهایی قابل کنترل بوده و روی عمـلکرد و قیمت محصول تاثـیرگذار است.این شرکت در سال1983 تاسیس شده و روی ساخـت لایه های نازک پلی استری برای مصارف فناوری بالا کار می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *