شیشه و مزایای نمای شیشه ای ساختمان

1403-01-09 11:32

شیشه و مزایای نمای شیشه ای ساختمان:

با پیشرفت در تکنولوژی ماشین آلات تولید و ساخت شیشه,به کار گیری شیشه در نماهای مدرن ساختمان به صورت چشمگیری افزایش یافته است . به کار گیری شیشه و نمای شیشه ای به معماران این امکان را می دهدکه دست به ابتکاراتی خلاقانه در طراحی نما بزنند و محیطی جذاب و دلباز را برای ساکنان ساختمان ایجاد نمایند.در معماری مدرن ساختمانی, نمای شیشه ای به عنوان پوششی برای ساختمان به کار گرفته می شود. استفاده از شیشه در نمای ساختمان, علاوه بر زیبایی, مطلوبیت های دیگری نیز برای طراحان و معماران ایجاد می نماید که در ذیل به برخی از آن مزیت ها اشاره می نماییم:

-افزایش امنیت و ایمنی ساختمان

-کنترل و کاهش آلاینده های صوتی محیط

-جلوگیری ازعبور اشعه های ماوراء بنفش

-بهره گیری حداکثری از انرژی خورشیدی

-تنوع در طرح و رنگ

-کاهش هزینه های تمام شده

ساختار شیشه بسته به نوع , طرح و کاربرد محیطی نمای شیشه ای متفاوت است. در نمای شیشه ای می توان از شیشه تک جداره, دو یا چند جداره و یا لمینیت استفاده کرد.شیشه های چند لایه در اوایل قرن بیستم به طوری کاملا تصادفی توسط شیمی دانی فرانسوی ابداع گردید. این نوع از شیشه متشکل از دو یا چند شیشه است که با لایه ای پلاستیکی در حرارتیمناسب به یکدیگر متصل می گردند.

یکی از خصیصه های مهم معماری روز دنیا, شفافیت و روشنایی محیط بوده و هست. این صفات در اغلب سبک های معماری در طول تاریخ مورد توجه بوده است. شیشه مهمترین و کاربردی ترین متریال در این زمینه به حساب می آید. از ترکیب و تلفیق شیشه های ظریف  در کنار فلز مستحکم,می توان آثاری ظریف, زیبا  و مستحکم پدید آورد.

نماهای شیشه ای همچون شیشه, دارای انواع و کاربردهای گوناگون است که در مباحث بعد به ذکر و شرح آن خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *