انواع نماهای شیشه ایی

1403-02-06 14:37
AAA 1

نماي شيشه اي لامل يا فیس کپ(Stick):

استراکچر آلومينيومي نماي کرتين وال ، يا در واقع همان پروفيل هاي آلومينيومي که شيشه بر روي انها سوار ميشوند لامل ناميده ميشوند . در نماي کرتين وال، لامل ها در دو بخش افقي و عمودي ارائه ميشوند . لامل هاي افقي ترنسم و لامل هاي عمودي موليون نام دارند . لازم به ذکر است که در اجراي سيستم هاي نماي کرتين وال ، به طور معمول ترنسم (لامل افقي ) در سايز طولي کوچکتري نسبت به موليون (لامل عمودي ) ارائه ميشود اما مي بايستي که عرض لامل ها با يکديگر برابر باشند . وجود اين اختلاف سايز در طول لامل ها به اين خاطر بوده که بيشتر بار شيشه بر روي لامل هاي عمودي خواهد بود ، اما در افق ديد بعضي از طراحان و آرشيتکت ها و به دليل بالا رفتن سطح زيبايي بصري نما از داخل ، اندازه طولي ترنسم و موليون را با يکديگر برابر در نظر ميگيرند که اين بسته به ظرافت در طراحي نما مي باشد. شيشه ها در اين نما از سمت نماي خارجي روي شبکه ي ساخته شده از پروفيل هاي لامل قرار گرفته و توسط پروفيل هاي شيشه خور ثابت مي شوند.در انتها شيشه خورها با روکوب ها پوشيده مي شوند. نماي لامل با وجود پيشرفت نما ، هنوز هم در کشورهاي اروپايي و آمريکايي استفاده مي شود.

AAA 1

نماي شيشه اي لامل يا فيس کپ(Stick)

سیستم نیم کپ:

در سيستم هاي نيمه درپوش دار اجراي نماي کرتين وال تنها يکي از خطوط عمودي و يا افقي با درپوش آلومينيومي پوشانده مي شود و در جهت باقيمانده پوشش توسط لاستيک هاي درزگيري آب بندي و هوابندي مي شود.

AAA 2

سیستم نیم کپ

نماي كرتين وال فريم لس :

يکي از پرکاربردترين نماهاي ساختمان ، نماهاي فريم لس مي باشد که زيبايي، آب بندي مناسب، نصب ساده و بار گذاري مناسب را به صورت يکجا ارائه مي دهد. در اين سيستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندي کامل زير سازي شده و پروفيل هاي آلومينيومي فريم نما روي اين شبکه بندي قرار مي گيرند. وجود لاستيکهاي هوا بندي و آب بندي در اطراف فريم و شيشه باعث گرديده سطح نما کاملا ايزوله(آب بندي و هوا بندي) گردد و از نکات بسيار مهم اين سيستم آن است که در سطح نما بيشتر شيشه ديده شده و آلومينيوم با ظرافت خاصي در کنار شيشه قرار مي گيرد و در ضمن پنجره هاي باز شو نيز قابل رويت نمي باشد،همين امر باعث گرديده تا اين سيستم مورد توجه اکثر طراحان ساختمان قرار گيرد.

AAA 3

نماي كرتين وال فريم لس

سيستم کرتين وال تقویتي با فولاد:

براي داشتن ابعاد بزرگتري از شيشه هاي چند جداره براي تقويت و افزايش مقاومت در موليون و ترنزوم از قوطي ها و آي پي هاي فولادي استفاده ميشود و اندازه ي رخ قابل ديد پروفيل هاي كرتين وال تقويتي با فولاد در اندازه هاي 65 و 75 و 85 و 95 ميلي متر ميتواند باشد.

AAA 4

سيستم کرتين وال تقویتي با فولاد


سیستم اسکای لایت:

همان سقف هاي شيشه اي ميباشد كه در مساحتهاي بزرگ از سقف متناسب با ابعاد ان قوطي و آي پي هاي فولادي جوشكاري ميشود و سپس پروفيلهاي الومنيومي sky light به عنوان نگهدارنده ي شيشه بر روي فولادها نصب ميشود

AAA 5

سيستم اسكاي لايت

سيستم کرتين وال يو چنل U-channel:

در انواع سيستم هاي نماي شيشه اي کرتين وال U-channel عموما به عنوان يکي از سيستم هاي سبک و مقرون به صرفه شناخته شده که به لحاظ فني ، اجراي آن در ساختمان هاي با ارتفاع بالا توصيه نميشود و با توجه به نوع اتصال شيشه و ميزان تحمل بار در اين سيستم ابعاد مدول ها مي بايست به صورت محدود و حدالامکان با ارتفاع کم در نظر گرفته مي شود . در اين روش اسپيسر هاي شيشه اي به شکل u در امده تا مانند پازل روي وادارهاي آلومينيومي که روي لامل قرار دارند توسط لقمه هاي مخصوص فلزي glass holder فيکس شوند ، همچنين فواصل خالي بين شيشه ها توسط چسب هاي مخصوص سيليکوني پوشانده خواهد شد . اين سامانه به دليل نداشتن کاست از روش ديگر يعني step-unite مقرون به صرفه تر است.

AAA 6

سيستم کرتين وال يو چنل

كرتين والهیدن ونت:

hidden vent بازشو به صورت لولاي تك حالته و دو حالته هست و پروغيلهاي بازشو از نماي بيرون مخفي ميباشد

AAA 7

كرتين والهیدن ونت


مشخصات سیستم : یونیتایز unitized

قابلیت نصب در حداقل زمان ممکن

قابلیت نصب شیشه 8mm تا 36mm

قابلیت نصب به صورت تمام فیکس و تمام بازشو

حداقل یراق مصرفی برای نصب

ارتفاع مولیون 143mm تا 205mm

عرض مولیون 70mm

شیار دید از جلو 20mm

uw ≥ 1.7 w/m2k

اندازه پلی آمید 34mm

نوارهای لاستیکی همه از جنس EPDMمیباشد

قابلیت نصب به صورت فریم لسی بازشو و فریم لسی فیکس

Uf = 2.19 w/m2k

قابلیت نصب به صورت تمام پیش ساخته و نیم پیش ساخته

AAA 8

یونیتایز unitized

مشخصات سيستم : نما سراميک

ويژگي هاي اصلي مواد مشخصات پروفيل ها Al 6063 T4 وزن مخصوص : Kg/m32.700 ضريب انبساط حرارتي از 20-100 0c: 23.6×10-6K-1 مدول الاستيسيته : 69.500 N/mm2 .ضريب پواسان :0.33 مقاومت کششي : 215 N/mm مقاومت برشي : 140 N/mm2 تنش (RP 0.2%): 160N/mm کشيدگي (L0-mm) : 12% کشيدگي (L50-mm) : 14% سختي برينل : 70

AAA 9

نما سراميک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *