پنجره کرتین وال چیست

1403-01-31 13:58

نمای کرتین وال یکی از انواع نماهای شیشه ای مدرن با کاربرد آلومینیوم و شیشه می باشد که سیستم پوشش لایه ی بیرونی آن شیشه می باشد که به صورت یک سازه جداگانه محسوب میشود و بار مرده ی هیچ کدام از اعضای سازه ساختمان را به دوش نمیکشد. و تنها نیروی که بر آن وارد می شود وزن خود و نیروی باد است.

 

انواع نمای کرتین وال:

1.نمای کرتین وال شیشه ای درپوش دار (Cover Cap)

2.نمای کرتین وال شیشه ای بدون قاب (Frameless)

 

–  سیستم درپوش دار (Cover Cap) :

در این سیستم پروفیل های عمودی و افقی با یک دیگر یک شبکه را تشکیل و شیشه ها مستقیما روی لامل قرار گرفته و یک درپوش فشاری از قسمت خارجی روی لامل آلومینیومی محکم میشود و به جهت زیبایی face cp با طرح مشخص روی آن قرار میگیرد و از لاستیک های EPDM برای آب بندی سازه استفاده میشود.

 

– سامانه بدون فرم (Frameless) :

در روش نمای کرتین وال شیشه ای فریم لس اگر به سطح شیشهنگاه کنیم شاهد یک سطح یکدست  شیشه خواهیم بودکه فریم های شیشه به شکل سایه از زیر شیشه مشخص خواهد بود.

 کرتین وال های فریم لس دو روش متفاوت برای نصب دارند :

الف- روش U-Channel

در این روش اسپیسر شیشه به شکل U  میباشد و که شیشه ها داخل آن قرار میگیرد و توسط لقمه های مخصوص فلزی  glass holder  به لامل های عمودی  فیکس میشوند و  همچنین فواصل خالی بین شیشه ها توسط چسب های مخصوص سیلیکونی پر میشود.

  ب- روشFull Frameless Step-Unite

در این سیستم شیشه درون کاسِت ها فیکس می شود و کاست ها با پیچ یا پرچ به لامل ها  فیکس شده و جهت عایق شدن در آنها از لاستیک های EPDM و چسب های مخصوص سیلیکونی استفاده می شود. اکنون شیشه ها آماده شده است و برای نصب بر روی سازه اصلی ساختمان آماده می باشند.

پنجره ترمال بریک

1 دیدگاه دربارهٔ «پنجره کرتین وال چیست»

  1. سلام میخوام برای پروژه چهار طبقه مسکونی استفاده کنم راهنمایی کنید از نظر امنیت و زیبایی و هزینه در چه سطحی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *