کرتین وال چیست

1403-02-06 14:53

توضیح مختصر سیستم کرتین وال

   نمای کرتين وال یک سازه آلومينيومی است که نيازی به زیرسازی آهنی ندارد و بوسيله پليت با پيچ های لوبيایی قابل رگلاژ به ساختمان متصل می شود. آب بندی و هوابندی کامل ، قابلیت استفاده از شیشه به ضخامت 18 تا 40 میلیمتر وتنوع رنگی نامحدود شیشه و پروفیل از خصوصیات برجسته این نوع نما می باشد. درزمان طراحی مباحث مربوط به زلزله, باد و محاسبات استاتيکی رعایت شده و متریال مورد استفاده  به اقتضای هر پروژه به صورت  جداگانه محاسبه میشود  و خصوصيات پروفيل کرتين وال مربوطه مشخص میگردد.

کرتین وال دو نوع رده اصلی فیس کپ  و فریم لس  ساخته و اجرا می شود . استفاده از درپوش های ویژه در فیس کپ و عدم وجود این درپوش ها در فریم لس  بارز ترین وجه تمایز دو سيستم است.

در سيستم فيس کپ ابتدا شبکه بندی سطح نما  با سازه های سبک یا سنگین فلزی زیرسازی ميشود ، شبکه های آلومينيومی ساخته شده و توسط براکت به زیرسازی متصل می گردند و سپس شيشه ها و بازشوها نصب و سيستم آب بندی می گردد .درسیستم  فيس کپ فاصله ی  بين شيشه ها توسط درپوش ها با ابعاد و اشکال مختلف پوشانده می شود.

 نمای فریم لس به دو دسته روکوب و لامل تقسيم ميشود و شيشه ها با فاصله بسيار کم در کنار هم قرار می گيرند . لاستيک های آببندی و هوابندی در اطراف پروفيل های روکوب ورود آب و هوا را به داخل غير ممکن می کند . در مدل لامل به دليل اینکه سطح مقطع پروفيل آلومينيومی بزرگ است دارای مقاومت بالایی است  به همين علت احتياجی به شبکه بندی فلزی نما جهت زیر سازی نمي باشد.

 هردو مدل از نمای بيرون به یک شکل قابل روئیت است.  نقطه ضعف این سيستم نسبت به سيستم فول فریم لس، نمایان و قابل تشخيص بودن فریم های بازشو در نمای ساختمان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *