اجرای انواع نمای شیشه ای

1403-01-09 23:17

اجرای انواع نمای شیشه ای:

نمای شیشه ای بسته به کاربرد و نوع اصتفاده از آن دارای انواع مختلفی است که طبیعتا به شیوه ها و روش های گوناگون نصب و اجرا می گردد. در مبحث زیر به برخی از پرکاربدترین آنها اشاره می نماییم:

1-     نمای فریم لس:

در نمای فریم لس, سطح نما به وسیله پروفیل های فلزی زیرسازی و شبکه بندی شده و در مرحله بعد دیتیل های فریم لس در داخل این شبکه نصب می گردد.این دیتیل ها دارای لاستیک های هوابندی و آب بندی می باشند که شیشه فریم لس به سادگی بر روی آنها نصب می شود.دیتیل های فریم لسقابل تولید در رنگ های مختلف هستند.

 

2-     نمای اسپایدر:

به طور معمول در نمای اسپایدر از شیشه لمینت شده سکوریت استفاده می گردد که این شیشه ها با دستک های مخصوص به شبکه ای که معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل است متصل می گردد.

نمای شیشه ای اسپایدر در فروشگاه ها و در اماکن تجاری کاربرد بسیار زیادی دارد.نمای شیشه ای اسپایدر، دید حداکثری با کمترین درصد استفاده از فریم و فلزات با بالاترین سطح ایمنی را امکان پذیر می سازد.

3-    نمای کرتین وال:

نمای کرتین وال یکی از انواع نمای مدرن ساختمانی با ترکیبی از پروفیل های آلومینیوم به عنوان سازه و متریال اصلی که دارای لاستیک های آب بندی و هوابندی و اتصالات خاص نصب می باشد.

در نمای شیشه ای کرتین وال,  شیشه دو یا چند جداره از ضخامت ۱۸میلیمتر تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب و اجرا است.

امکان و قابلیت محاسبه فشار باد و فشار بار مرده بر روی نمای ساختمان, به کمک نرم افزار های خاص از جمله اورگادیتا, از مزیت های مهم استفاده از نمای کرتین وال است که ایمنی اجرای این نوع از نما را در برابر مخاطرات جوی و حادثه ای بسیار بالا می برد.

4-    نمای دو پوسته:

نمای شیشه ای می تواند به عنوان نمای دوم ساختمان جهت حفاظت و عایق بندی نمای اصلی ساختمان در برابر آلودگی صوتی و آلودگی های محیطی کاربرد بسیار زیادی داشته باشد . این نوع از نما معمولا در فاصله ای بیش از چهل سانتیمتر نسبت به نمای اصلی ساختمان اجرا می گردد و فاصله ای به اندازه رفت و آمد مابین دو نما برای نظافت در نظر گرفته می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *