انواع سیستم های نصب پانل های کامپوزیت آلومینیوم

1403-02-07 00:10

سیستم های مختلف نصب پانل کامپوزیت آلومینیوم به شرح زیر است :

1-     روش ثابت

2-     روش آویزان

3-     روش  H.L

4-     روش ثابت – ریلی

5-     روش هوک

سیستم ثابت (FIXING)

در این روش ، کامپوزیت پس از برش و ایجاد شیار در آن به صورت ثابت یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا فولادی متصل شده است در فاصله پانل های نصب شده جهت آب بندی نما از جنس پانل و چسب های پلی اورتان استفاده می گردد. این روش نصب ، ساده ترین روش نصب می باشد که مراحل نصب آن از سرعت بالایی برخوردار است.

سیستم ثابت با زیرسازی آلومینیومی

در این سیستم جهت جلوگیری از خوردگی بین فولاد ساختمان و آلومینیوم از لاستیک دی الکتریال استفاده می گردد. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ بیشتری نسبت به سستم ثابت فولادی است و همچنین به علت استفاده از آلومینیوم ، سازنده نگهدارنده آن سبک تر می باشد.آب بندی در این سیستم مانند سیستم ثابت فولادی توسط  چسب سیلیکون یا نوارهای لاستیکی صورت میپذیرد.

سیستم آویزان  (HANGING)

در این روش ، پانل ها بااستفاده از شیار تعبیه شده ، بر روی پروفیل های مخصوص آلومینیومی نصب می گردند در این حالت به دلیل عدم استفاده از پیچ یا پرچ ، سرعت کار بالا بوده ، امکان جداسازی و تعویض هر یک از قطعات به طور جداگانه وجود داشته است  و همچنین به دلیل کاربرد پروفیل های ناودانی های ریلی آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشی های فولادی به وسیله براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل می شوند در این سیستم همانند سیستم ثابت آلومینیومی به شکل ناودانی که درداخل قطعات آلومینیومی می باشند ، بر روی آن ها نصب می گردند. در این روش پانل های کامپوزیت بعد از برش و مونتاژ شیار چکمه ای خورده و بر روی ریل های آلومینیومی قابل رگلاژ نصب شده و امکان برداشتن هر پانل به صورت جداگانه موجود است.

سیستم ثابت ریلی

در این روش جهت جلوگیری از خوردگی بین فولاد و آلومینیوم از زیرسازی آلومینیومی استفاده می گردد. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ کامل نسبت به روش ثابت فولادی است و به علت استفاده از آلومینیوم ، دارای سازه سبک تری نسبت به روش ثابت فولادی می باشد. آب بندی در این سیستم با استفاده از تسمه ای از جنس پانل در درزهای عمودی و دو لبه برگشته در درزهای افقی صورت میپذیرد. هنگامی که در طراحی ساختمان ، کاربرد پانل های عریض مدنظر باشد ، استفاده از این سیستم مناسب است. این روش جهت ساختمان هایی که در آن ها از پانل های با ابعاد بزرگ استفاده می شود و ساختمان هلایی که در طراحی آن ها پانل های افقی دیده شده یا ساختمان های بزرگ بلند یا فضاهایی با نیروی ففشار باد بالا ، مناسب است.

سایر روش ها:

طراحی و اجرا نمای الومینیوم کامپوزیت ، هرگز به استفاده از روش های ذکر شده محدود نخواهد بود ، بلکه امکان طراحی و اجرا به روش های دیگری بسته به نحوه طراحی ، حجم پروژه ، نحوه کاربری ، امکانات منطقه ای و خواسته های کاربر میسر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *