میزان مصرف انرژی در ایران سه برابر کشورهای مشابه

1403-02-07 00:13

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در صورت ادامه وضعیت فعلی ایران چند سال دیگر به وارد کننده انرژی تبدیل می شود گفت : در حال حاضر همه می دانیم که مقدار قابل ملاحظه ای اتلاف مصرف انرژی در ایران در مقایسه با کشورهای مشابه 3 برابر است.

به گزارش ایسنا ف محمد شکرچی زاده در نشست خبری که در مرکز تحقیقات برگزار شد گفت : در حال حاظر همه می دانیم که مقدار قابل ملاحظه ای اتلاف مصرف انرژی در ساختمان ها رخ می دهد. هدر رفت انرژی سالانه در کشور به چندین میلیارد تومان می رسد که باید برای آن راهکار جدی را پیش بینی کرده و اجرایی کنیم. وی با انتشار به اینکه میزان مصرف انرژی در ایران در مقایسه با کشورهای مشابه 3 برابر است ف الکیید کرد : اگر به همین شیوه مصرف انرژی ادامه پیدا کند ، ایران در چند سال آینده به وارد کننده انرژی به کشور تبدیل خواهد شد ، به همین دلیل ضرورت دارد تا مصرف انرژی در ساختمان های دولتی بین مرکز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

شکرچی زاده ، ماده 18 قانون اصلاح الگوی مصرف را که چندی پیش در هیات وزیران تصویب و آیین نامه اجرایی آن نیز ابلاغ شد را یکی از دستاوردهای مهم سال جاری عنوان کرد و گفت: به موجب دستورالعمل اجرایی قانون فوق دستگاه های دولتی ملزم شدند تا ساختمان های خود را از نظر انرژی ارزیابی کنند و به مصرف انرزی در ساختمان ها کیفیت بدهند.وی ادامه داد : برای سال 97 مسئولان مالی ملزم شدند تا هزینه های انجام کار را پیش بینی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات ، راه مسکن و شهرسازی از ارائه نامه ای مشترک به امضای آخوندی و زنگنه که برای معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده خبر داد و افزوده : در پیگیری کنند تا درسال آینده دستگاه های اجرایی برای انجام ارزیابی ساختمان های دولتی در موضوع مصرف بهینه انرژی بودجه کافی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از اتلاف انرژی در ساختمان های دولتی اتفاق می افتد ، گفت : ارزیابی ساختمان های دولتی به ارائه راهکار منجر خواهد شد ، همچنین اجرای کار و اقداماتی که در زمینه اجرا در دستور کار قرار می گیرند همگی باعث ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهد شد. ( منبع : ماهنامه تخصصی صنعت در و پنجره و بهینه سازی انرژی ، سال یازدهم/بهمن 96/شماره 124 )

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *