نمای شیشه ای اسپایدر چیست:

1403-01-10 01:15

نمای شیشه ای اسپایدر چیست:

امروزه کاربرد نماهای شیشه ای در طراحی نمای ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نماهای شیشه ای در انواع مختلف با ویژگی های متفاوت وجود دارند که نماهای آلومینیومی کرتین وال یا نمای شیشه ای کرتین وال سر شاخه آن بوده و سایر نماهای آلومینیومی از جمله: نمای فریم لس, نمای یوچنل و نمای فیس کپ و… زیر مجموعه ای از نمای کرتین وال محسوب می گردند.

یکی از انواع پر کاربرد نماهای شیشه ای, نمای اسپایدر است و علت انتخاب این نام نصب شبکه ای و موزاییک وار آن است که ظاهری همچون بافتی تار عنکبوتی به آن می دهد.

وقتی می‌خواهید دهنه‌های بزرگ و یا قسمتی از نمای ساختمان را  به‌وسیله سازه‌های شیشه‌ای در ابعاد بزرگ پوشش دهید و در آن سازهآهنی و آهن‌کشی نداشته باشید,نمای شیشه ای اسپایدر می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.فاقد فریم بودن و اتصال فرم پیشرفته نماهای اسپایدر سبب تمایز این نوع از نمای شیشه ای از سایر نماها می گردد.

اجرای نمای شیشه ای اسپایدر:

پس از آماده سازی و اتمام سنگ‌کاری، لوله‌های استیل باضخامت بالا توسط بست های مخصوصی به کف و سقف متصل می‌شود و سپس بست‌های اسپایدر به‌وسیله جوش آرگون به این لوله‌های استیل  متصل میگردد.پس از جوشکاری,ابعاد شیشه اسپایدر دقیقابرداشت شده و نما جهت نصب شیشه اسپایدر آماده می‌گردد.

 بین شیشه‌ های نصب شده فاصله‌ای اندک گذاشته می شود که این فاصله را با چسب سیلیکون شفاف و بی‌رنگ به‌صورت منظم و دقیق پر می‌کنند. فاصله ایجاد شده سبب شده تا در زمان زلزله و یا افت ساختمان، شیشه های اسپایدر به یکدیگر برخورد نکرده و دچار شکستگی نگردند که این خود یکی از برتری های نمای اسپایدر نسبت به سایر نماهای شیشه ای خواهد بود.

به طور معمول در نمای شیشه ای اسپایدر می باید از شیشه های لمینیت شده و یا شیشه ۱۰میلیمتر  سکوریت استفادهکرد که البته استفاده از شیشه لمینیت به دلیل عدم ریزش در هنگام شکست از امنیت بالاتری برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *