ویژگی بارز نمای کرتین وال

1403-01-09 19:40
ویژگی بارز نمای کرتین وال

ویژگی بارز نمای کرتین وال چیست؟ ساختار اصلی کرتین وال یا نمای شیشه ایی از دو بخش اصلی تشکیل شده است که متریال آن سازه نگهدارنده و مصالح پر کننده است که همان آلومینیوم های اکسترود شده و شیشه  بین فریم های آلومینیومی مورد استفاده قرار میگیرند.

دسته بندی نماهای کرتین وال به دو دسته ی فیس کپ و فریم لس تقسیم می شوند. مهم‌ترین وجه تمایز بین این دو دسته از سیستم نمای کرتین وال، استفاده از درپوش‌های خاص در نوع فیس کپ (Face cap) و وجود نداشتن این درپوش‌های در نوع فول فریم لس (Full Frameless) است.

از مزیت های استفاده از نمای شیشه ایی می توان به سرعت نصب بالا و تنوع در طرح اشاره نمود همچنین از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری میکند علاوه بر آن می توان از امنیت فراوان آن و آکوستیک بودن نمای شیشهایی را نام برد.

ویژگی بارز نمای کرتین وال

نمای کرتین وال از ترکیب پروفیل‌های آلومینیومی و اتصالات نصب به همراه عایق‌بندی آب و هوا و یک متریال پوششی تشکیل میشود که در انواع گوناگونی تولید می‌شود هیچ بار مرده‌ای از ساختمان را به دوش نمی‌کشد همچنین لرزش‌های حاصل از باد‌های شدید یا زمین لرزه‌های مخرب ساختمان را از دستبرد و سرقت محافظت می‌کند.

از دیگر مزایای نمای کرتین وال در قسمت بیرونی سازه، می‌توان به امکان زیبا سازی نما با انتخاب شیشه‌های رنگی مختلف و جذاب کردن هرچه بیشتر نما اشاره کرد. قیمت هر متر مربع نمای کرتین وال با توجه به نوع آن، روش اجرا و طراحی و نصب آن متفاوت است و به منظور استعلام قیمت این نوع نما، کلیه موارد عنوان شده در نقشه‌های ارسالی از جانب کارفرما مد نظر قرار می‌گیرد که قیمت آن بسته به متریال و مصالح مصرفی متفاوت می باشد.

در ابعاد بزرگ‌تر، بعضا لازم است از پروفیل‌های لامل قوی‌تر و سنگین‌تری جهت مقاوم سازی نمای کرتین وال در برابر مسائل جوی از قبیل باد و طوفان استفاده شود که نوع و اندازه هریک از این ترکیبات می‌تواند در قیمت تمام شده نمای کرتین وال تعیین کننده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *