مقایسه پنجره آلومینیوم ترمال بریک با upvc

1403-02-07 12:30
پنجره لیفت جردن

احتمالا شماهم در زمان انتخاب بین پنجره های آلومینیوم . پنجره های upvc نظرات مختلفی رو شنیده اید، و هرکس از نظر خود مزایا و معایب این نوع پنجره هارا برای شما توضیح داده است. در نمای ساختمان تنها عضو شفاف پنجره ها هستند که علاوه بر وارد کردن نور به فضای داخلی ساختمان با اضافه کردن بازشو در حالت های مختلف میتوان مکانیزم تهویه را هم در ساختمان انجام میدهند.

در ادامه به توضیح کامل تر برخی از جزئیات برای شما در مورد پنجره ها و مقایسه پنجره آلومینیوم  ترمال بریک با upvc خواهیم پرداخت:

نرده شیشه ای هندریل دفنی

پنجره upvc 

پس از پنجره های قدیمی آلومینیومی پنجره های upvc روی کار آمدند که با توجه به جنس پلاستیکی چون توانستند مشکل انتقال حرارتی را حل کنند مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفتند.

اما در مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc این پنجره ها رفته رفته در بین سازندگان و طراحان بنام کمرنگ تر شدند . در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با پنجره های ترمال بریک میپردازیم.

مزایای درب و پنجره آلومینیومی

 

پنجره  آلومینیوم ترمال بریک

محققان و مهندسین طراح آلومینیوم برای حل این مشکل اتلاف انرژی در پنجره آلومینیوم اقدام به طراحی پروفیل های پنجره ترمال بریک کردند که این پروفیل ها با قرار گرفتن یک لایه پلی آمید در بین دو پروفیل آلومینیومی این مشکل را حل نمود و باعث شد که بار دیگر طراحان و سازندگان به پروفیل های آلومینیومی روی آورند.

در ادامه به توضیح برخی از مواردی که در مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc به شما کمک خواهد نمود خواهیم پرداخت.

معایب پنجره شیشه‌ای

رنگ پروفیل

یکی از مواردی که در مقایسه پنجره آلومینیوم ترمال بریک با upvc نقش بسیار پررنگی دارد تنوع رنگی پروفیل های آلومینیومی میباشد، که هم به صورت رنگ پودری و هم رنگ های خاص آنادایز، که مختص پروفیل های آلومینیومی میباشند.

حتی در پروفیل های ترمال بریک به دلیل اینکه از دو پروفیل مجزا تشکیل شده امکان انتخاب دو رنگ کاملا متفاوت هم وجود دارد به صورتی رنگ پنجره از داخل با رنگ پنجره از بیرون متفاوت باشد.

اما در پروفیل upvc بیشتر به رنگ سفید میباشد و به تازگی بعضی از شرکت های تولید کننده رنگ قهوه ای هم دارند اما رنگ های دیگر به صورت لمینیت میباشد که کیفیت مطلوبی ندارد و پس از گذر زمان امکان پوسته پوسته شدن لمینیت میباشد.

مشخصات فنی پروفیل پنجره 

پروفیل های پنجره ترمال بریک به دلیل مقاومت بالاتر پروفیل در ابعاد و اندازه های بزرگ هم قابل استفاده هستند ولی این موضوع در پنجره های upvc صادق نیست و این پروفیل ها دارای محدودیت های خاصی هستند.

یکی دیگر از مشخصات فنی که در مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc بسیار چشم گیر میباشد محدودیت ضخامت شیشه قابل استفاده در پروفیل های upvc میباشد که این موضوع به دلیل تنوع مقاطع پروفیل و زهوار شیشه های متنوع در سیستم های آلومینیومی دیگر محدودیتی ندارد به صورتی که امکان استفاده از شیشه ها با ابعاد و ضخامت های مختلف را دارا میباشد.

اگر سوالات بیشتری دارید کارشناسان گروه مهندسی آسمان همواره پاسخگوی سوالات شما عزیزان میباشد. پس همین حالا با ما تماس بگیرید 

 سیستم TS 168 درب کشویی دفنی ترمال بریک

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *