نمای شیشه ای مدرن

1403-02-07 11:28

نمای شیشه ای مدرن

بشر در گذر زمان همراه با مدرنیته پیشرفت های بسیاری داشته که یکی از این جهش ها، خلاقیت انسان ها در حوزه طراحی ساختمان میباشد. اصلی ترین عنصر آن به لحاظ بصری و دید اولیه نمای ساختمان می باشد. نمای شیشه ای مدرن انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح برخی از آنها میپردازیم:

نمای کرتین وال :

نمای کرتین وال ساده ترین نوع یک نمای شیشه ای مدرن است. در این نمای ساختمانی پروفیل های آلومینیومی عمودی به نام لامل و پروفیل های آلومینیومی افقی به نام ترنزوم میباشند که اجزای اصلی نمای کرتین وال را تشکیل میدهند. نما های کرتین وال در ارتفاع های بسیار زیاد و در ابعاد مختلف قابل طراحی و اجرا میباشند. از این رو یکی از پر طرفدار ترین نماها برای ساختمان های تجاری و اداری هستند که بعضا حتی در ساختمان ها و برج های مسکونی هم دیده می شوند.
امروزه علاقه طراحان و سازندگان به این نوع نمای شیشه ای مدرن بسیار زیاد شده زیرا هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ فنی در واقع سازه سبک تر میشود و جوابگوی بسیاری از نیازها خواهد بود.
لازم بذکر است که بخش اعظم نمای شیشه ای مدرن را شیشه ها تشکیل میدهند. که در ادامه به توضیح یکی از شاخص ترین نماهای شیشه ای میپردازیم که بیشترین میزان مصرف شیشه را دارد.

نمای فریم لس:

همان طور که قبلا هم عنوان نمودیم نمای فریم لس یک نمای شیشه ای مدرن است که بیشترین متریال مصرفی در آن شیشه میباشد. به صورتی که حتی از نمای بیرون و دید ناظر از خارج ساختمان یک سطح یکپارچه شیشه ای دیده میشود . اجزای اصلی این سیستم همانند کرتین وال میباشد و تفاوت آن تنها در نوع شیشه مصرفی است که شیشه های فریم لس شیشه های u-channel میباشند. نام این نوع شیشه از مدل اسپیسر قرار گیرنده بین دو شیشه گرفته شده است که به صورت u شکل میباشد.
امروزه نمای شیشه ای مدرن همچون فریم لس بسیار پر کاربرد است زیرا همان طور که میدانید یکی از اصل های مهم نمای شیشه ای مدرن سادگی و یکپارچگی متریال ها میباشد . همچنین از نظر فنی هم برای اجرا زمان کمتری نسبت به مصالح بنایی میبرد از این رو زمان انجام پروژه را کاهش میدهد.
شرکت آسمان با سالها تجربه و تبحر در اجرای نمای شیشه ای مدرن همچون کرتین وال، فریم لس، اسپایدر و… آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمات به شما مشتریان عزیز میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *