تفاوت نمای اسپایدر با کرتین وال

1403-02-04 23:56

یکی از سیستم های نمای مدرن ساختمانی بوده که ساختاری کاملا جدا و مستحکم داشته ، به این معنا که سنگینی بالای شیشه ، بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل ها و شاسی کشی های نما وزن خود را می اندازد و هیچ بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد ، طوفان و …بر روی نما،هیچ تأثیری بر روی سازه ساختمان ندارد. به اصطلاح سیستم نمای لامل یک سازه کاملا جدا می باشد.

به طور قطع  نمای کرتین وال از لحاظ مسائل سازه در ارتفاع بهترین نمای شیشه ای ساختمان محسوب می شود. در  این نوع نما معمولا از مصالح سبک استفاده می شود . بویژه از ترکیب آلومینیوم و شیشه که ساختار اصلی این نوع نما محسوب می شوند.

نمای اسپایدر به نوعی از نماهای مدرن شیشه‌ای می باشد که سیستم کاملا مستقل سازه ای داردکه به آن نمای پرده‌ای curtain wall نیزگفته می‌شود که در آن شیشه بوسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه اتصال میابد.

کاربرد اصلی نمای اسپایدر در ساختمان‌های تجاری و اداری می باشد و در صفحه شیشه ای آن هیچ‌ سازه عمودی و افقی دیده نمی‌شود، درست همان موضوعی که در نماهای کرتین وال به عنوان یک نقطه ضعف مطرح می شود.

نمای اسپایدر دارای انواع سیستم متنوع از لحاظ ساختار سازه‌ای از جمله سیستم سازه‌های فلزی، کابلی و شیشه‌ای می‌باشد که با توجه به کاربری ساختمان، می توان از انواع متنوع با توجه به تناسب و هزینه آن استفاده کرد. استفاده از هرنوع ساختار شیشه در این نما هیچ مشکلی ندارد که با توجه به شرایط محیطی و کاربری نما انتخاب می شود.

از مزایای شیشه اسپایدر می توان به وزن کم سازه و اتصالات، شفافیت یکپارچه نما ومقاومت در برابر نیروی زلزله از طریق امکان جابجایی نما اشاره نمود.

پنجره ترمال بریک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *