مزیت در و پنجره ترمال بریک

1403-01-30 22:19
در و پنجره آلومینیوم
مزیت پنجره دو جداره آلومینیومی:

 فلز آلومینیوم ، ماده مناسبی برای ساخت در و پنجره است. فلزی فوق العاده مقاوم در برابر نور و اثرات سوء آب و هوایی بوده که بدون نیاز به تعمیر و با نگهداری بسیار اندک ، برای سال ها استفاده قابل اعتماد است.با این وجود ، آلومینیوم فلزی رساناست که در سیستم های پنجره دوجداره ترمال بریک این نقیصه بر طرف گشته است.

جهت رفع این نقص و بهبود وضعیت عایق در و پنجره های آلومینیومی و شکست حرارتی آن ، عمل عایق سازی را با استفاده از یک “قطع حرارتی” (گاهی اوقات به عنوان “مانع حرارتی” شناخته می شود) ، حل نموده اند. این یک قطعه از مواد است که انتقال گرما را انجام نمی دهد. برای جدا کردن دو ماده ی سازه هایی که تبادل گرمایی را انجام می دهند, این ماده به عنوان یک مانع بین این دو به منظور جلوگیری از انتقال حرارت بین آنها عمل می کند. در خصوص پنجره های آلومینیومی ، مزیت اصلی این عمل ، جلوگیری از انتقال حرارت از قاب داخلی به قاب بیرونی در فصول سرد سال و همچنین جلوگیری از انتقال سرما از بیرون به داخل می باشد. در فصول گرم سال همین عمل را جهت جلوگیری از انتقال گرما به داخل و خنک نگاه داشتن محیط صورت می پذیرد.

بدین ترتیب در ساخت و تولید در و پنجره های آلومینیومی ، از این نوع مانع برای بهبود عایق و بهره وری انرژی استفاده می کنند. امروزه به کار گیری این مانع حرارتی در پروفیل پنجره های آلومینیومی (در اصطلاح ترمال بریک)تبادل گرما تا چند برابر کمتر از پنجره های آلومینیوم (در اصطلاح نرمال)است ، بنابراین کاهش قابل توجهی در تلفات حرارت ایجاد می کند و عملکرد مکانیزم حرارتی را افزایش می دهد. همچنین این عمل با کاهش انتقال ارتعاشات از جداره خارجی پنجره به جداره های داخلی آن ، مانعی در برابر انتقال صوت نیز به شما می آید و این مزیت فوق العاده دیگری برای پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و همچنین درهای آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

ت در و پنجره آلومینیوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *